Vilken säng har du?

Ok, här kommer ett erkännande. :flushed:

Vi köpte en ny säng för drygt tre år sedan och vi gjorde supermycket research. Efter väldigt mycket om och men så köpte vi Carpe Diems Marstrand. Lite enligt resonemanget pris utslaget per använd timme och vikten av sömn så är det väl värt att lägga pengar på. Så vi lade ett års utdelning från bolaget på en ny säng, dvs ca 100 000 kr (=ca 2 x 50 000 SEK) på vår säng.

Vi har inte ångrat det en sekund. Det är en fröjd att lägga sig fortfarande efter flera år med den. Det enda problemet är att alla andra sänger på alla andra ställen är sämre. Man vill inte bo på hotell för att sängen på hotellet är sämre än den man har hemma.

Om jag skulle rekommendera något, så skulle jag säga att den resebara funktionen använder vi inte jättemycket, så den skulle man kunna skippa och spara ett antal tusen. Men i övrigt så skulle jag säga att testa en hel mängd sängar.

Återigen, utifrån tråden alla tjänar inte 45 000 SEK i månaden så fattar jag att det är bisarrt att lägga den mängden pengar på en säng. I vårt liv och i vår ekonomi så fungerade det och därför valde vi att prioritera det framför annat. Men jag vet ju att det är många av er i forumet som har gott om pengar investerade och min grundtes är ju att pengarna ska faktiskt användas och jag vet få saker som är bättre att använda pengarna på än boende och på en vardag med guldkant och då är en bra säng absolut en av de sakerna.

11 gillningar