Vilket sparkonto är bäst just nu?

Borgo.se har höjt till 3.50% precis nu.

2 gillningar

använder personligen serafim finans som har 3,47% rörlig ränta. fattar inte varför jag är den första som nämner den här banken med tanke på hur bra räntan är?

1 gillning

Det kan ju vara så att bäst inkluderar mera saker än räntan, frågan var inte vilket sparkonto som har högst ränta.

Jag har ingen uppfattning om serafim finans men om man bara ska titta på räntan hittar jag väldigt snabbt ett “bättre” konto, titta på inlägget före ditt!

Använder Borgo.
3.5% ränta som utbetalas varje månad.
Smidiga överföringar.

2 gillningar

benim måste sluta supa…

1 gillning

BRA ska testa landshypotek. nu är räntan 3,35%

Morrow bank (fd komplett bank) erbjuder 3,60%.
Räntehöjning skedde idag 2023-06-29

Får se hur snabba de är å höja till befintliga kunder. På mitt står det fortfarande 3,35 och jag har fått säga till innan för att få högre

Samma här. Blir ett byte om de inte höjer automatiskt den här gången.

Oerhört tröttsamt även om de ofta ligger högt upp i ränteligan.

SBAB har tidigare haft bland de bättre räntorna, upplever att dom halkar efter nu. Någon som vet om en höjning är på gång?

När jag har bett om höjning så har de svarat: “det är bara för nya kunder, men vi gör ett undantag och höjer för dig också”.

Så jag bestämde mig för att inte använda den banken. Behöva tjata och få höra om undantag varje gång. De kör ju bara en fuling ändå och hoppas att många kunder inte tänker på det. Fulingbanker kan man vara utan.

Jag testade Borgo, och de har legat så bra till att jag inte har haft behov av att byta efter det.

4 gillningar

Hoppas att det syns imorgon.
Kan tänka mig att det kan vara en fördröjning som först syns efter en nattkörning.
Annars är det dåligt om man skulle behöva säga till för att få höjningen.

Jag vart också nöjd med SBAB då de var snabba att höja, till en början. Dessvärre stannade deras sparränta på 3% efter de senaste höjningarna av styrräntan. En besvikelse trotts allt.

1 gillning

Jag fick t.o.m ett nej när jag frågade om räntehöjning till 3.6%. Så det verkar bara gälla “nya kunder”. Också oerhört trött på deras affärsmetod. Ständigt hålla på att skriva till dem istället för att det automatiskt höjs.

då skippar vi länsföräkringar och Morrow. Testar att öppna ett konto på Landshypotek Bank. Får se om de hänger med i räntehöjningarna … just nu 3,35%

1 gillning

Fick precis mail att SBAB höjer till 3,3% idag.

Uppdatering - detta var fel, gällde visst ett konto jag hade på Klarna som är tomt på pengar!

1 gillning

Har 3.85% på Morrow bank.

1 gillning

Det står inte i appen eller på hemsidan. Jag har inte fått något mail.
Sbab ligger ett steg efter hela tiden.

Oj, då måste du ha fått någon specialränta.
De höjde räntan igår från 3,35 till 3,60 och fick idag mail om att de höjer räntan till 3,65% 2023-07-05

image

1 gillning

När jag skaffade kontot så hette dom komplett bank och då hade dom sparränta på 2.35%.
Hade några frågor som jag ville få besvarade men fick aldrig något svar ifrån dom, vilket gjorde att jag skrev och talade om vad jag tyckte om det.

1 vecka senare fick jag erbjudande om en ränta på 3% men gick man in på hemsidan så låg den fortfarande kvar på 2.35% för nya kunder. Dom skrev att det var ett specialerbjudande till mig.
Misstänker att det berodde på det jag skrev till dom.
Men skillnaden är inte så stor nu om du har 3.65% nu. Kanske ska skriva till dom igen😅