Vilket sparkonto är bäst just nu?

Brixo var så gentila att de lät sina kunder som var med från början behålla 2.75%. Om de vacklar och sänker tittar jag åt ett annat håll, kanske Morrow?

För mig så fick jag ett mail från Morrow bank för några veckor sedan att dom höjer till 2,65% utan att jag har kontaktat dem.

Men då har jag flyttat nästan allt från dom …Så då passar det :roll_eyes:

Läste om Zaver på Di i veckan , laddade nyligen ner appen. Bra räntor o riktigt krispigt flöde, så jag tror jag stannar här. Tink strulade något med danske bank. Kör auto renewal på 3 mån.

Vilket flöde? Kassaflödet är inte så krispigt…:grinning_face:(kunde inte motstå, pengar har de ju men de går med stora förluster).

Mm samma för mig, flyttade för ca 3 månader sedan efter att deras kundtjänst sa att de inte ville matcha sparräntan som ett annat företag erbjöd. Så då flyttade jag. Men sedan fick jag mejlet med höjningen så nu är jag tillbaka hos dem igen :slight_smile:

Brixo sänker till 2,48% från och med 20 januari 2026.

Tråkigt hopp från 2,75%, blir nog byte igen då. :money_mouth_face:

1 gillning

Mitt sänker de redan 7/1a. Vilka luringar :slight_smile:

1 gillning

Morrow höjde mitt till 2,65%

Den 7/1 lämnar jag Brixo.

Jag lämnade idag omgående :person_raising_hand:

Jag valde att ta ut från Brixo idag. Kommer sätta in på Zaver så länge för att testa vad jag tycker.

Jag har satt på zaver. Inga problem än så länge.

Om RT är normen så verkar inte lockräntor, åtminstone inte rörliga, fungera så bra :slight_smile:

1 gillning

Gjorde ett uttag från Morrow, tog några dagar sedan höjde de räntan till 2,65%

Jaha! Då har jag kontaktat dem och bett dem höja till 2,65 % för mig. Annars kan jag ju också dra. Tröttsamt att behöva förhandla och jobba för allt. Jag är på vippen att strunta i sparräntor och ha på Avanza eller ICA till låg ränta bara för att slippa jagandet. Jag är #¤%&-igt glad att jag inte har lån som ska förhandlas hela tiden. Det räcker med spar och alla slags försäkringar som man ska ringa och hota att säga upp varje år.

Gissar att Zaver sänker räntan snart? :thinking:

Ja, man skulle bundit på ett år kanske. Nu band jag på tre respektive sex månader.

15 januari för mig. Vad lustig, de kör alltså olika datum beroende på kund.

1 gillning

Tyvärr sänkta räntor hos Zaver ( Zaver | Våra aktuella sparräntor ):

• 2,50 % Rörlig ränta
  • 2,90 % 3 månader
  • 2,90 % 6 månader
  • 3,00 % 12 månader
  • 3,05 % 24 månader
  • 3,10 % 36 månader
1 gillning

Håller med. När det inte skiljer så mycket mellan olika banker tittar jag också på hur enkelt det är att sätta in och ta ut, och om de erbjuder något annat som är intressant eller förenklar vardagen. Jag har kreditkort och sparkonton hos Klarna. Räntan är inte jättehög men det är fria uttag, man kan göra alla ärenden i telefonappen, och jag kan välja olika sätt att betala köp jag gjort med kortet eller med Klarna på nätet. Jag sätter in pengar på kontot med Swish eller vanlig banköverföring. En allt-i-ett-lösning som passar mig just nu.

Jag har dumt nog min buffert hos Nordea med låg ränta. Finns det någon nackdel med att flytta till exempelvis Avanza där jag har mina investeringar? Lite bättre villkor där.