Vilket vardagsköp upplever du som ett kap eller bra affär?

@bspastikern @pontus_kraft, det handlar verkligen inte om någonting spektakulärt. Brukar växla lite mellan vilja tesorter jag dricker, men det är löste som man hittar i vanliga livsmedelsbutiker.

Från Kobbs brukar jag dricka ”Sörgårdste” och ”Lust och fägring”. Annars, när man kan handla i matbutiker som vanligt utan att det känns som ett live-parti av Pac Man där spökena har ersatts av potentiella Corona-spridare, så brukar jag köpa te i lösvikt och då kan det ofta bli något fruktigt eller något Chai-te.

Under min studietid i Norge, det vill säga när jag hade som minst pengar samtidigt som jag befann mig i ett av världens dyraste länder, så brukade jag dricka YogiTea vilket är förhållandevis dyrt (säker ett par kronor för en kopp). Men jag klarade mig ändå :grinning:

Jag har druckit riktigt lyxiga téer vid tillfälle (som dock ändå inte är värre än att en fattig student har råd att köpa dem), men jag känner inget mervärde av detta. Så det känns som att jag optimerar mitt liv med avseende på hur gott te jag dricker.

3 gillningar