Warranter med hävstång. Mycket riskfylld strategi!

Hur skulle jag se att det var dåligt?

Första exemplet visar på en utvald period att bara en produkt med en procent matchar en indexfond. Så med fler produkter blir det mångdubbelt mer.

Andra exemplet visar två perioder där ena ger minus 83000 och den andra plus 3500000.

Inte intresserad av att gå i pension.

1 gillning

Rika tillsammans heter det väl?
Så ego är jag inte att jag håller nåt sånt här för mig själv.

Det här forumet funkar inte.
Om nån tycker att nåt inlägg inte passar flaggas det och kan inte läsas eller bemötas.
Går inte att föra en vettig diskussion med dessa regler.
Systemet med flaggning är inte ett system som funkar.
Varför nån som försöker lära er hur man kan tjäna mer pengar ska tystas är en annan fråga.
Men de som kan uttyda vad som vill förmedlas mellan alla dolda önskar jag all lycka i världen. För nåt enklare, lönsammare och som dessutom innebär en minimal risk kommer ni inte se på länge.

En period på många år (1993-2012) då din strategi går minus 83%. Samma period gick indexet upp över 200%.

Urusel strategi. Uppenbarligen dålig:

Räkna procent på småpengar om du vill.
Jag räknar miljoner som avkastas på småpengar.
En enda underliggande gav detta fantastiska resultat. Vi har inte sett siffror på fler, men de ger nog ungefär samma och täcker upp för varandra.
Var glad för att du efter alla år äntligen fått se en strategi som avkastar mångdubbelt mer än alla andra du sett förut och dessutom har en mycket mindre risk, fastän du slösat bort så många år på det andra lurat i dig.
Det är aldrig för sent att bli rik.

Vad snackar du om? Sippat för mycket på glöggen?

2 gillningar

Ah, du pratar om att spela på lotto.

Rent önsketänkande alltså.

Har du backtestat din strategi? Du (sample size 1) kan mycket väl lyckats bra, det säger inget om andra perioder eller omständigheter. Att din strategi skulle betyda högre riskjusterad avkastning än en global indexfond behöver ju underbyggnad, det är ett helt befängt påstående.

Du kan väl kika in på Zinos tråd om den ultimata allvädersportföljen, så du lär dig hur du kan gå tillväga för att underbygga din argumentation. Annars håller jag med om att dina flaggade inlägg inte borde flaggas, det är tyvärr så det funkar här, det räcker med typ en flaggning.

4 gillningar

Kan du vara lite mer konkret i dina tips? När du skriver köp billigt sälj dyrt och liknande så är det inte till så mycket nytta.

Kan du inte lista vad du köper och när du säljer dessa istället? Som det är nu är det svårt att ta dig på allvar.

2 gillningar

Snackar om att få bra avkastning på sitt kapital.
Är det inte det vi ska göra här?

Jag vet inte varför inte du är öppen för att ta in nya idéer, men nån lönsam taktik är det inte att ha den attityden.
Så mycket kan jag säga.

Ja det är backtestat, har massor av statistik.
Ska kolla in den tråden nån dag under jul när man får tid över.

Man ska vara misstänksam mot nya idéer.
Men förkasta dem innan man kollat upp själv ska man aldrig göra.
Är man intresserad så väcks en tanke och man räknar själv, att få allt serverat på ett fat är aldrig bra.

Om så är fallet, kan du inte dela med dig av den så vi får lite bättre förståelse för din strategi?

3 gillningar

Turbowarranter är ett nollsummespel, minus den avgift market makern tar. Det brukar stå varningar om att cirka 90% av de som handlar med dessa och liknande instrument går back. Säkraste sättet att tjäna på turbowarranter är att vara market maker.

Med det sagt så kommer statistiskt sett en del av de som trejdar att bli mycket rika, antingen pga tur eller pga skicklighet. Oavsett måste man ägna mycket tid och fokus åt denna typ av verksamhet om man ska ha en chans att gå plus på den. Jag skickar ett stort grattis till alla som lyckats bli rika med den typen av trejding, det är verkligen inte enkelt.

3 gillningar

Artikeln handlar om ett experiment på 80-talet. Man rekryterade ett antal människor utan erfarenhet av trading och gav dem regler att följa rörande när de skulle köpa, när de skulle sälja och hur stora positioner de skulle ta. Målet var att visa att vem som helst kunde lyckas givet dessa regler. De handlade så vitt jag kommer ihåg i råvarukontrakt och metoden var trendföljning. De köpte i upptrend och sålde när trenden brutits. De hade också regler för när att dra sig ur om det gick emot dem.

De flesta positioner gick med små förluster med detta upp vägdes av att en mindre del gick väldigt bra. Så bitt jag kommer ihåg luckades alla som följde reglerna de satt upp, men det var många som inte var disciplinerade nog.

Jag har inte sett så mycket detaljer om din strategi, till exemple hur du bestämmer när du skall gå in och dra dig ur samt hur du bestämmer storleken på din position, men i brist därpå verkar det potentiellt finnas likheter även om du använder andra regler och mer hävstång och andra instrument.

Jag tar gärna rygg på dig (med en liten summa) under ett par månader - är det möjligt att ordna på nått sätt?

Vad är det för nya idéer som du kommer med? Baserat på dina inlägg så tycker jag inte det framgår.

1 gillning

Den som hanterar det på rätt sätt tjänar pengar.
Att en massa människor slänger in några tusen på chans och förlorar allt de hade är väl anledningen till att produkten fortfarande finns att köpa.
Skulle alla göra rätt så skulle de inte längre finnas att tillgå.