Warranter med hävstång. Mycket riskfylld strategi!

Rekommenderar att läsa en gång till då.

Är bara att du varje dag vid samma tid köper för samma summa.
Har den du köpte dagen före nåt värde kvar säljer du den samtidigt.

Lite lika då.
Följer man reglerna och inte agerar på känsla fungerar strategin utmärkt.

Varför fortsätter du påstå att din strategi fungerar? Den gav ju inte ens avkastning mellan 1993-2012 utan istället förlorade den över den tidsperioden 83%. Uruselt när indexetcden applicerades på gav 200% upp.

Bedrövligt dålig strategi om man vill få hög avkastning.

För att jag vet att den fungerar.
Att du är lagd sån att du väljer att titta på en enda produkt under en utvald tidsperiod där man går minus 5000 per år och inte kan se helheten beklagar jag.
Tycker du ska placera ditt kapital i en indexfond och prestera snäppet sämre än en medelmåtta.
Tror det passar utmärkt för dig.

Hur skall man kunna se ‘helheten’ om du inte tillhandahåller några bevis, detaljer eller den mängd statistik som du uppger dig ha? Det verkar vara väldigt mycket snack utan något konkret att backa upp dina påståenden med från din sida. Det är inte konstigt att de flesta är skeptiska.

5 gillningar

Det är inte minus 5000kr per år. Det är beroende på hur mycket som investerades. Det var -83% över perioden. Så gick man in med 1 Miljon är det minus 830 000. 10 Miljoner så blev det minus 8,3 Miljoner.

Det är din strategi backtestad. Du påstod att din strategi var lägre risk och högre avkastning än index.

Det stämmer uppenbarligen inte om strategin kan resultera i -83% över en så lång period (då index gick upp 200%).

4 gillningar

Håll dig till indexfonder. Blir bäst så för alla.

Det här verkar ju vara ditt standardsvar istället för att presentera något som styrker dina argument. Avsknaden av detaljer tyder dessvärre på att du inte har tillräckligt underlag och/eller inte är kapabel att sammanställa den typ av material och statistik som efterfrågas om din strategi. Varför skall någon tro på dina påståenden bara för att du repeterar samma sak om och om igen utan att presentera något som bevis eller underlag?

Tycker det här börjar bli tröttsamt…

4 gillningar

Uppdaterade mitt svar eftersom det uppenbarligen inte var tydligt nog.

Missat att du svarat mig, men det kanske är för att du fick ett flaggat inlägg.

Anyway, genomsnittlig avkastning är exakt det jag är ute efter, just för att det inte behövs intresse, tid och kompetens. Kvittar om du är matematiker, eller jobbar inom bevakning som jag gör. Indexfond, enkelt men effektivt, till rimlig risk.

Satsar hellre på att öka inkomsten och spara mer, snarare än att ta högre risk med mer tid för sämre avkastning.

Detta är en vanlig missuppfattning, att investerare som lägger sina pengar i en indexfond presterar genomsnittligt, minus avgifter, jämfört med andra investerare.

Så är det inte. Indexfonders uppgång och nedgång representerar snittet, minus avgifter, av alla ingående FÖRETAG. Detta är en mycket viktig skillnad.

Investerare som håller sin position i en global indexfond, och undviker beteendemisstag, kommer efter ett antal år att ligga i topp bland andra investerare.

Detta pga att dessa indexinvesterare alltid har en stek i de företag som verkligen går bra. För det är få företag som verkligen lyckas, färre än de som inte gör det.
Såklart är det bättre att bara ha de bästa företagen och skippa resten, problemet är att det är så svårt att veta på förhand.

Lycka till med strategin som fungerar för dig!

Mvh Kroken

Det valet kan man absolut göra.
Men får du onödigt mycket tid över kan du byta strategi senare i livet.

Tack så mycket och lycka till när du kommer börja följa strategin.

Kan inte någon bara stänga ner tråden då Trusk så uppenbart trollar i tråden. Är bara ute för att skapa konflikt och inte en minsta tendens till dialog, enbart provokation. @moderatorer stäng ned

3 gillningar

Tråkigt att du känner så här.
Jag försöker svara alla oavsett om de är artiga eller otrevliga.
God jul Gubben.

Jag inser också att @Trusk trollar, men tycker ändå tråden gör nytta på något märkligt sätt. Det finns ju faktiskt de som på allvar menar att de funnit ett sätt att slå systemet.

Det som är bra med denna tråd är att frågorna som ställs (som inte besvaras) visar det orimliga i strategin. Samma frågor kan man ofta applicera på andra “nya” vinnarstrategier.

(du/ni som flaggar Trusks postningar - välj istället att inte läsa denna tråd)

5 gillningar

Nej du svarar inte. Du hånar, upprepar saker utan att svara på det andra frågar och vill skapa konflikt. Gubben.

4 gillningar

Kan förresten rekommendera följande bok till alla som tycker det är intressant med quant och trejding: “Inside the black box, a simple guide to systematic investing” av Rishi K Narang. En genomlyssning gör det tydligt hur mycket man måste anstränga sig för att hitta mönster och strategier som ger en uppsida jämfört med marknaden.

Misstänker att @Trusk är spökskrivaren till “Inside the black box, a simple guide to systematic investing”

1 gillning