Ja varje natt. Knockoutnivån höjs lite till nästa dag. Jo mer volatilt desto bättre.
Dock inte under dagar men mellan dagar.
Jag förstår inte ditt svar. Är det turbowarranter?
Japp inget blancolån.
Allvarligt, är du seriös?
Förmodligen är det du som missar massa avkastning genom att gå in och ut marknader enligt subjektiva bedömningar.
Du har massiv forskning som säger att detta är en dålig strategi.
Man behåller det istället så undviker man att missa uppgångarna.
Din metod är enkel men kass.
Finns ingen forskning i hela världen som visar det. Nu gissar du bara.
Kan garantera att det finns mer forskning på det än din hemmasnickrade strategi.
Om det ens kan anses vara en strategi. Var i den akademiska finanslitteraturen har du din utgångspunkt?
Ännu en gissning.
Nej det gör det inte.
Absolut ingen forskning alls.
Nja.
Tror du får läsa på lite mer, eller lyssna ännu hellre på serien i tre delar på ämnet, som RT sammanställt.
Många här på forumet går efter forskning och fakta, så det blir såklart friktion när du säger tvärtemot.
Du kan såklart ha lyckats slå index, men än så länge så har vi inte sett några belägg för att din taktik passar de flesta andra.
Så lite lyhördhet skadar inte och jag gissar att mitt och en rad andra inlägg i denna tråden som handlar om alternativa strategier för riskhinken, kommer flyttas.
Miniserien är vettig för många, som inte tagit del av den än.
Jag får ju inte ens svara att det inte finns nån forskning som jämfört min strategi mot den enda som godkänns här.
Då flaggar nån det direkt.
Konstig sort av censur.
Blir ju jättekonstigt när det svaras på halva inlägg som vissa verkar gilla att göra och att svaren blir dolda.
Du kan väl presentera forskning eller matematik som visar att det fungerar? Med referenser.
Använder du din egen handel som argument, presentera alla siffror för de produkter du hållt och när.
Frågan är varför han inte gått i pension ännu med så superb strategi och 20+ år i investeringar
Är inte säker på att jag helt förstår din strategi, men det låter lite som den typ av trendföljning man med framgång ägnade sig åt i “the Turtle Trading Experiment”, dock med andra typer av instrument och antagligen andra regler.
Finns ju några uträkningar längre upp i tråden där de försökte visa hur dåligt det skulle vara men istället bekräftade vilken fantastisk strategi det är.
Mycket komiskt. Titta igenom de ska du se.
Förklara gärna vad det handlar om.
Är lördagkväll nu och jag orkar inte läsa utrikiska.
Jag har läst dem. De bevisar just hur dålig strategi det är. Helt otroligt att du inte ser det.
Jag är knappt normalintelligent, så jag har inte kompetens att avgöra om din strategi är så bra som du hävdar.
Dock undrar jag:
-
Hur kommer det sig att du delger din strategi till vinstmaskinen? Kan tänka mig flera olika sätt du skulle kunna kapitalisera på att sälja strategierna/idéerna eller t.om. förvalta andras pengar för hög procentstats. Det är ju slam dunk.
-
Skulle vara oerhört intressant hur mycket pengar du drar in per år på dina metoder - är det något som du skulle kunna tänka dig att delge?
Som tur är för många av oss, så behöver man inte vara ett geni, för att via indexfonder få en hygglig avkastning till rimlig risk. Månatligt sparande i en indexfond, långsiktigt, är gott nog för de flesta och vi slipper huvudvärken som tillkommer med en aktiv strategi.