Jag gör 16WH just nu. Får man rekommendationer hur man ska behålla sin form efteråt?
Vad jag kan läsa mig till så har de ett kost schema för vegetarianer/veganer. Förstår inte varför det inte skulle gå. Växtbaserat protein är betydligt nyttigare än animaliskt. Bara att kolla på världseliten inom sport och se vad de äter. Båda finalister i Wimbledon var veganer tex. Det finns massiv med forskning att det är bättre men folk vill helst inte höra det. Förändringar är läskigt 
Har inte testat själv men följer man ett hårt upplägg med kost och träning så får man ju resultat. 16 wh är väl inte magiskt i sig men har man dels viss uppföljning och därmed acountability samt, och det här tror jag är viktigt, investerat en rätt rejäl slant i avgift…ja då är nog följsamheten hög.
Njae
Uppenbarligen råder det delade meningar.
Givetvis. En veganskt kost behöver inte vara bättre. Men om du lagar från grunden och vet hur du ska äta är det den mest hälsosamma kosten. Dock så är det många som går över till en vegetariskt diet och ökar användatet av ost och mjölk som snarare blir en negativ effekt. En vegansk kosthållning är svår om man inte lärt sig uppskatta bönor och linser det håller jag med om . Bara pasta med ketchup är inte direkt hälsosamt. Man tar nästan bara upp riskerna med en vegansk kost och glömmer fördelarna. Fördelarna man får är betydlig större än tex nackdelar man får av att äta kött och ost varje dag. Men om man tex kollar på järn som många säger är det konstigt att järn i växtbaserat är bättre än animaliskt. Om man kollar till risken för att få sjukdomar. Sen finns det så klart problem med grönsaker att det besprutas och växer för snabbt. Men det gör även kycklingar och kossor som äter besprutade grödor. Maten har inte samma kvalitet som förr. Dock så är det glasklart att vi äter för mycket fett i dagens samhälle. Det är bara kolla på problemet med överviktiga vi har. The fat you eat is the fat you wear. Växtbaserad oljor är inte nyttigt som många tror.
Jag har ingen aning om det stämmer, men förutsatt att det gör det låter det ju bara som ett extremt besvär att ta sig igenom. om du ändå kan uppnå nästan samma effekt utan några som helst ansträngningar.
Mycket påhittat och felaktigt i det du skriver, hörrudu
Vi måste gå över till en mer vegetarisk diet för miljön också. Det är liksom oundvikligt. Vad menar du med samma resultat utan någon ansträngning? Jag förstår att kött är en väldigt stor sak i vårt samhälle och att det nog aldrig kommer försvinna helt. Men vi måste minska ner på det. Vegetariskt mat är lika gott. Men många (framförallt män) har liksom bestämt sig att vegetarisk är inte riktig mat. Vilket bara normen i samhället har skapat. Vilket är synd. Sen om man vill äta nyttigt eller inte bestämmer man själv. Men synen på djur är skrämmande, Framförallt boskap som är precis som vilken hund eller katt. Kan man äta en mer vegetarisk diet som både är böttre för en själv, miljön och djuren som borde det var den självklara kosten. Sen säger många att de tycker kött är gott. Javisst är de det. Men det är väldigt egoistisk att tänka så. Det hade knappast varit okej om det varit ens egna barn eller man själv som skulle bli fredags mat till någon annat djur. Hade människan behövt äta kött för att må bra och överleva så hade vi liksom varit tvugna. Men nu finns det egentligen ingen anledningen förutom att folk tycker det är gott. Sen vet jag att jag inte direkt har majoritet. Men det är min åsikt bara.
Vad menar du då?
Eller så är vi bara för många människor. Finns många variabler i den ekvationen.
Att det är skitjobbigt att göra god vegansk mat. Det tar mycket tid för allt ska göras från scratch, du behöver även en massa varor som du inte använder särskilt ofta. Så du har en hög tröskel och det tar mycket tid att tillaga maten. Eller så kör du på Vegansk halvfabrikat vilket jag personligen inte tycker är särskilt gott.
Finns säkert en massa människor som kan laga riktigt god vegansk mat. men det är oftast dyrt och tar tid. Jag hade gärna testat att äta på en fin restaurang som har vegansk mat som huvudmeny för att få testa på riktigt god vegansk mat.
Skulle påstå att detta är objektivt fel då mycket av hur vi upplever smak beror på konsistens och där faller vegetarisk kost kort på många fronter, inte alla. Men många.
Håller med dig. Animaliska produkter är definitivt normen, gamla gubbar är ofta svåra att övertala att prova någonting nytt. satsa på nästa generation istället.
Att vi skulle se djur som mindre värda än oss själva?
Har aldrig förstått varför vi gör skillnad på vad matdjur och husdjur, skulle inte ha något problem med att äta en katt, hund, hamster sålänge det smakade okej och man inte blev sjuk av köttet.
Skulle snarare hävda att det är naturens gång.
Ser inget problem med detta. Jag tycker dock inte man ska äta kött om man inte är okej med att döda ett djur. Känns som lite hyckleri.
Ja. Det får man. ![]()
Matematiskt är det inte svårare än så, mentalt är det en hel annan grej. Om det bar så enkelt hade det inte funnits en marknad för 16woh.
Hur har ni gjort efteråt med maten? Maten är ju så jävla tråkig
Jalapenos till frukost, lunch, middag och mellis 
What about fredagsmys 
Skippar fortfarande frukost, plockat godbitarna - tex köttfärssåsen, kött och grekisk sallad och lite tanken med kombo av protein + lite fiberpasta + sallad.
Dock bytt ut proteinshaken mot Huel från tid till annan och sedan glass som inte var på menyn. ![]()
4 inlägg delades upp till ett nytt ämne: Recept på den bästa köttfärssåsen
Proteinshake och huel är väl väldigt olika saker ändå? Utan att ha gjort alltför mycket research på huel borde det spontant vara mycket mer kalorier i?
Inte min, 16WOH:s 
I korta drag:
- egenmalen nötfärs, gärna högrev eller bättre
- mycket vitlök
- gullök
- högkvalitativa tomater
- fetaost
Har pm recept, då man ej får sprida det.
Yes, kör huel som lunch. Slarvigt skrivet av mig som ersättning.