Bara säga grattis, du har inte ännu vunnit spelet men du ligger ju typ 15 år före de andra. Jag tycker sådant är ju värt att fira och ge dig själv en klapp på axeln.
![]()
Tack själv och kul att du skriver! Välkommen! ![]()
Ja, det kommer inte vara så mycket som förändras. Tänk på att för mig som varit i denna världen i snart 20 år så är det sällan man hittar något som är lite annorlunda och nytt. När man gör det, då blåser man upp det mycket, för att det är nyhetens begag. Din metafor med solglasögonen är perfekt. Frågan är inte om vi stött på samma professor, brukar också använda metaforen då och då ![]()
100% ![]()
![]()
Den får vem som helst att ställa sig frågan: “Jaha, vad f-n har gjort i mitt liv?” Tack för dagens garv på kontoret.
Njae. Se:
- 415. Bostaden: en missförstådd investering? | Med Henning Hammar
- 412. Superrika och jämlika: hur kapital och ägande lyfter alla | Med professor Daniel Waldenström
- + typ allt som @axr brukar skriva om.

EXAKT! 100% Alla tips, råd och etc kommer ju med ett gäng förutsättningar som man ofta “skippar” eftersom de för den personen som ger tipset är kontextuella. Slår vad om att Eric var på nivå 4 när han gav det rådet och vi var då fortfarande på nivå 3. Idag säger jag ju samma sak som Eric, för stående i nivå 4 är det rationellt och logiskt - men helt värdelöst för någon på nivå 1-2.
Vet att @Jonathan.S brukar tjata om att man borde prata MYCKET mer om förutsättningarna och problemställningen än själva lösningen. Men det är så svårt… även för mig.