Amazon Prime Video

Kontigt att inga är fans av invincible

Också en grym serie

1 gillning

Max har precis tokhöjt priset. (Och dessutom fulat sig en hel del. Priset står fortfarande som 699/år i feststil på account-sidan, men finstilta säger att vi kommer faktureras 1290, för abonnemanget vi har finns inte längre, och byts lite hemligt till ett annat när det förnyas.)

Så, det är uppsagt, och blir prime en sväng istället, för Fallout och Good Omen. Går över till månadsvis, kan man beta igenom de serier man vill se och sen byta tjänst igen, alt bara säga upp och låta serierna fyllas på en sväng igen. :grin:

Bordelands. Fattar fortfarande inte hur de kunde ta en så cool värld som Borderlands-spelen byggt upp, och lyckats göra ett så totalt tillrättalagt och skitnödigt fiasko av det.

Nya filmer och serier.

1 gillning

En hel del intressant, Lee ska jag helt klart kolla på :slightly_smiling_face:

1 gillning

Var kan jag läsa om det?

Vet inte, för jag har inte max kvar. Men, när man gick in och kollade nästa förnyelse så står det ett helt annat pris än det som står stort på nuvarande abonnemang, förutsatt att nuvarande är Legacy (årsvis).

Läste senare att de som haft legacy månadsvis verkar få behålla sin 50%-rabatt (men mister 4k), medan vi som prenumererade årsvis tydligen inte har den möjligheten, trots att jag t o m pratat med kundtjänst om att det här är osnyggt angränsande till bedrägeri. Sååatt. Hejdå, Max.

Tycker överlag Max gåt raskt nedåt sedan de slutade vara HBO-enbart. Fullt med realityskit och annat skräp, medan HBO-serier, som var hela poängen med att prenumerera på HBO, försvunnit. Bara det faktum att de erbjuder ett abonnemang för 89 kr/månad MED reklam är ett dåligt skämt. Vissa streamingbolag skulle behöva påminna sig om att deras enda verkliga existensberättigande i stor skala är att de är lite smidigare än pirat-content.

Du har nog missat mailet från dom. Jag fick erbjudande att uppgradera till premium med halva priset livet ut. Jag till och med sa upp det gammla via Google och tecknade nytt.

Har både max och skyshowtime för 150kr. Max paket på båda

Jag hade en lång diskussion med kundtjänst om prishöjningen innan jag sa upp, du tror inte de skulle upplyst mig om det då?
(Du har månadsvis betalning va?)

Från max mail:
" Ditt Max-abonnemang Före Standard kommer att förnyas automatiskt 2025.03.21 med 1 290,00 kr/år , såvida du inte avslutar innan förnyelsen."

De var helt klara med att mitt Legacy Standard skulle förnyas till Standard, för 1290 kr/år, och att det inte fanns någon möjlighet till ny rabatt eller att ha kvar det befintliga abonnemanget. De var även klara med att det pris som visades i fet text på account-sidan (699/år) var det jag betalade för innevarande år, men att förnyelsepriset (1290/år) var det som stod finstilt i “nästa debitering” (om två dagar).

Ja månadsvis. Tror rabbaten bara gällde på den

Nä, jag hade ju årsvis för 699/år i o m övergång redan från HBO → HBO Max. Så då var det samma rabatt för oss som hade årsvis på HBO. Men tydligen försvann den möjligheten för alla som varit trogna och prenumererat helår.

Inte för att det spelar så stor roll, övervägde ändå att dumpa Max. Sist vi faktiskt aktivt såg något på Max var S5 av Handmaids Tale, och det var några år sedan. S6 kan man ta på en enmånadsprenumeration, om den absolut inte går att hitta någon annanstans. Billigare att bara ha månadsvis, och ta en månad här och där när tid och intresse finns.

Sant. Tycker ändå det känns tryggt att om pengar inte räcker så har man i alla fall något för bara 86kr. Är ju bättre än tv för 699. Utan sport

Det blir ingen film om Reacher men det kommer att fortsätta att komma nya säsonger då Amazon är superdedikerade, så de kommer att fortsätta ett bra tag.

1 gillning

Ja formatet är bra, det behövs ingen film

1 gillning

Never let go kanske kan vara spännande.

1 gillning

Amazon Prime med strömningstjänsten Prime Video höjer månadsavgiften för sina kunder. Från den 15 maj betalar nuvarande kunder 69 kronor per månad, en höjning med 10 kronor.

Vi får se hur mycket höjningen blir när man betalar årsavgift.

Nya kunder betalar det nya priset från och med tisdagen, den 15 april.

Edit: 649 kr för årsavgift från tidigare 549 kr.

Känns bra att precis ha betalt årsavgiften då :slight_smile:

2 gillningar

Ja det är bra för denna gången. Dock så är inte 100 kr så mycket för ett år så jag kommer att fortsätta ha Amazon Prime.

2 gillningar

Kommer också fortsätta. Men lite trött på appen i min TV.
För mycket reklam för betalda program och kanaler. Man måste byta flik till Prime för att få bort reklamen. Samt att de “gömmer” och byter plats på “Nyligen tillagda filmer / serier”.
Blir riktigt irriterad när man inte får en tydlig och enkel lista på vad som tillkommit.

Sen även sur över att de lägger mer och mer reklam för sina program innan start av filmer eller avsnitt.

Därefter även sur på att de har autostart på ny Film eller Serie när man sett färdigt på något.
Jag har på senare tid en tendens att somna framför TVn och vaknar sen upp till en helt ny film eller serie …