? Pixel 8 laddar fullt på 1h 30 min. Räcker inte det ( i alla fall tillsvidare, snabbare är alltid bättre)?
Jag hade en A53 5G i ett år som jag lämnade tillbaka när jag slutade i juni 2023. Ersatte den med en privat S21 FE. S21 FE fungerar utmärkt men jag märker ingen större skillnad mot A53. Reservation för kameran då jag inte fotograferar mycket nu för tiden, men bilderna ser helt OK både på S21 och A53.
Nu har A55 släppts som är snabbare och har bättre batteritid än A53 (A54 kom emellan). 5 års uppdateringar av Android huvudversion och säkerhetsuppdateringar utlovas. Pris 5790 kr för 128 GB som säkert sjunker inom tre månader. Annars skulle jag köpa en A54 för 3790 kr. Samma här med långa uppdateringar (men ett av fem år är redan använda på den).
Just nu 1800 kr netto för en A55 hos 3 vid 36 månader delbetalning. De som är allergiska mot avbetalning kan ju sätta 1800 kr på ett konto och ta ifrån. Min S24 Ultra 512GB kostar 9000 kr på samma sätt när jag förlängde under kampanj
Man får dessutom tydligen Buds2 på köpet
Bra annons, men det är inte telefonen du får rabatt på, det är abonnemanget hos 3. Totalkostnad blir 36 * 150 = 5400 för telefonen. Sedan tillkommer abonnemanget för 299-100=199 per månad. Minsta totalkostnad blir 5599 (samma som står i annonsen) men då ingår bara 1 månads abonnemang (som kan sägas upp direkt med en månads uppsägningsavgift).
Sedan är det väl ett helt OK abonnemang med 20 GB inkl 3Världen för 199 kr i månaden om man behöver 20 GB. Själv har jag Hallon med 10 GB för 129 kr (fri surf inom EU, det för 199 har det även till de flesta länder utanför EU).
Men så bra är inte erbjudandet om man inte behöver abonnemanget eller klarar sig med ett enklare abonnemang. I så fall kan man lika gärna köpa telefonen rakt av.
Kan nog få billigare via Comviq men tack ändå ![]()
Ja då är det bara att gratulera ![]()
Tycker snabbladdare är väldigt bekvämt, att mobilen blir “redo” fort om man skulle behöva hasta iväg snabbt akut någonstans,har givetvis powerbank men är glad om jag slipper använda den ![]()
Helt rätt. Själv sitter jag på ett obegränsat familjeabonnemang som jag ändå behöver pga kidsen så då får man utgå ifrån det ![]()
Men jag kollar alltid totalen. Rabatt får du enbart om du knyter telefonen
Min poäng är att redan Pixel 8 har BRA snabbladdning. 50 % på 30 minuter. Du behöver bara en bra laddare (som köps separat).
Xiaomi som jag har är nog likvärdig med Pixel 8 i laddning
319 kr hos 3 men med 5GB vilket är för lite
Ja det är lite snålt
Är du nöjd med din S24ultra?? Dum fråga kanske, den borde väl vara grym ![]()
Snabbladdare rekommenderas ej då de minskar livslängden på batteriet.
Min Xiaomi har hållt över 3år med 33watts, batteriet håller förvånansvärt bra prestanda fortfarande
Ja mycket nöjd. Men kom från en S21 Ultra som min fru övertog. Min fru har de senaste gångerna övertagit när jag bytt. Hade inte tänkt byta men när 3 hade den kampanjen kunde jag inte låta bli.
Skärmen är otroligt bra, både med ljusstyrkan, antireflex och färger.
Kameran i klass med S21 Ultran men bättre med 5x och högre upplösning vilket gör 10x och 30x något vassare
AI funktioner är insta slomo och circle to search de jag använder
Men är en gammal Note fantast så trevligt med pennan i luren igen ![]()
Men hade aldrig gett fullpris för den
Det är inte riktigt sant. Laddningscykler och värme är det som försämrar batteriet. Allt hänger på vilken kylning man har och här är iPhones hopplöst efter.
Denna är från 2 år sedan och nuförtiden är det bättre
Den måste jag kolla
Exempel på pris på pixel 7a, Comviq

