Storebrand har gått up 2,51% på 1 månad. Tog mitt senaste kända värde på Avanza och multiplicerade med 1,0251.
Finns en tråd med lite inspo:
Storebrand har gått up 2,51% på 1 månad. Tog mitt senaste kända värde på Avanza och multiplicerade med 1,0251.
Finns en tråd med lite inspo:
Idag har jag avslutat min kundrelation med Avanza. Slaget står inte vid fondvalen. Slaget står vid livsinkomst och förmågan att samla i den lysande ladan. God natt, analysis paralysis.
Puh! Vi slutade verkligen logga in i rättan tid för idag faller sushibörsen med 10%
Blir kul att se nästa år vad det haft för effekt
Jag har loggat in och sålt av så jag har nu buffert, rejäl semesterkassa och passade på att ombalansera så jag får börja om. Det var ändå 21 jäkligt sköna dagar att inte vara inloggad.
Börjar mitt nya oinloggade liv imorgon. Undantaget är om mina 1000 aktier blir värda typ 1000 kr styck då loggar jag nog in och säljer av dom.
Jag har flyttat alla mina tre kollektivavtalade tjänstepensioner till Länsförsäkringar. Det blir min sista flytt (famous last words…).
Jag erkänner, jag loggar in varje dag. Byter dock inte ut någon fond (kör diverse breda billiga indexfonder). Däremot lägger jag gärna till spännande aktier/instrument som Nvidia, Ely Lilly och bitcoin-etf-er på min allt längre bevakningslista så jag kan titta på hur de poppar upp och ner.
Som att se färg torka. Fläckvis. Och rinner. Med nya blaffor fågelskit varje dag.
Ett inlägg delades upp till ett nytt ämne: Bra val i statlig tjänstepension
Jag förstår inte grejen med att inte logga in. Det viktiga är inte hur många gånger man tittar på sin depå, utan att man inte gör en massa impulsiva affärer.
Min plan är att rebalansera 8 ggr i år och jag har hållit mig till den med ett undantag nu i augusti när gjorde en extra affär och jag bytte korträntefonder i euro och usd till Captor Iris (långräntefond).
Så året blir nog 9 tillfällen med affärer istället för planerade 8.
Jag lever ett andligt liv, nästan som kristna munkar (även om det inte är min religion).
Varje gång som min depå har stigit mer än en förutbestämd summa så läser jag tack-psalmer. Det gör att det tar tid för mig efter inloggningen och får mig att inte logga in dagar när jag eg har mycket att göra.
En ateist skulle kunna lova sig själv att varje gång som depån har stigit mer än ex 5000 kronor sedan förra inloggningen så ska den leka med sina barn 15 extra minuter det närmaste dygnet.
Eller, varje gång depån stigit 5000 kronor sedan senaste inloggning så städar man och gör 15 extra minuter hushållsarbete.
Det påverkar motivationen att logga in i onödan.