Avanza Disruptive Innovation by ARK Invest

Vad tror folk om Avanza Disruptive Innovation by ARK Invest nya fond ?

1 gillning

Ingen billig fond, kan mer lämplig för lekhinken. Annars är det bredda billig och indexfonder för min del.

Håller du med @Jacke77 Och övriga RT gånget?

3 gillningar

Så här typ:

image

image

Avanza vill så klart tjäna pengar. Allt på deras webbsida är gjort för det ändamålet.

12 gillningar

För den som vill läsa på om Cathie: The Rise and Fall of Cathie Wood

Kort och gott inte den mest framgångsrika eller ödmjuka förvaltaren där ute :sweat_smile:

9 gillningar

Jag tyckte personligen inte att avgiften var så blodig, om man jämför med liknande fonder. Intressant alternativ, om man vill ha en aktivt förvaltar nyteknik-fond i sin portfölj.

2 gillningar

1 % är ca 0,8% högre än en globalfond. Från toppen så har den förlorat -76% i ARK Innovation ETF som den ska efterlikna. Tror man inte att marknaden är effektiv kanske det är ett intressant alternativ. Tidigare investerade de i en hel del aktier med låg likviditet.

2 gillningar

Ja, men nu är det ju inte en indexfond.

Visst, och den var väl upp typ 300% innan dess.

Kan mycket väl vara ett alternativ för de som tror att tech kommer att överavkasta, eller som tillämpar någon form av sektormomentumstrategi eller liknande.

2 gillningar

Lite intressant är den ju. Någon som vet vilka bolag den investerar i, i detalj? Speglar den någon ETF som är billigare?

Kul tycker jag! Men personligen håller jag mig till att direkt äga TSLA långsiktigt.

Enligt postaren ovan skall den efterlikna ARK Innovation (jag har inte faktakollat det påståendet). Om så är fallet har du en lista på samtliga innehav Här.

1 gillning

:money_with_wings: :fire: :fire: :money_with_wings:

4 gillningar

Här kan man läsa mer om fonden (ETF som den ska efterlikna):

Spännande fond men inget för mig. Den har ingen historik i sek vad jag kan se. Den borde ha stor potential men det får tiden utvisa. Jag följer hellre historiken än gissar framtiden.

Håller med dig till 100% så klart :person_tipping_hand::grin::+1:

1 gillning

Jag tänker på Skandia Time Global/Aggressive för den som var med på den tiden. Finansiella produkter som siktar in sig på någon hype brukar dyka upp när tåget redan gått.

Men här är ju tåget tillbaka på stationen :thinking:

5 gillningar

Spontant så är den totalt ointressant, såvida inte jag kan blanka fonden. Struntar i att avgiften är “låg” givet nischen & aktiv förvaltning, jag betalar inte för att någon ska stoppa ihop de mest olönsamma högvärderade bolagen i en korg.

Köper jag en trisslott får jag åtminstone nöjet att skrapa, och att säga" ja men 2 av 3, nästan vinst ju"

—-
Disclaimer: Jag vill särskilt påminna läsaren om att inlägget utgör mina personliga åsikter, tolkningar och slutsatser och ska inte på något sätt ses som en investeringsrekommendation. Att investera på aktie- och kapitalmarknaderna innebär alltid ett risktagande. Värde och avkastning kan såväl öka som minska och investerare kan förlora det investerade kapitalet. Historisk avkastning och resultat är inte någon garanti för framtida resultat. Du uppmanas härmed att alltid göra din egen analys innan du väljer att investera i en enskild aktie eller fond och aldrig investera mer än vad du ekonomiskt klarar av att förlora. Jag vill även belysa att jag har ett finansiellt intresse i egenskap av investerare och/eller aktieägare

11 gillningar

En så kallad förhoppningskorg alltså :face_with_hand_over_mouth:

Jag gillar din (nyss tillagda?) disclaimer, men jag är för gammal och trött för att göra egna analyser. :sleeping:
Men här finns ju kunnigt folk att luta sig mot så Globala indexfonder och lite guld räcker långt för mig.
Sedan kan man ju få ett och annat kvantitativt tips ibland som lite extra krydda. :+1:

Hohoho! :rofl:
Animal spirits!
Betyder att botten inte är nådd.

1 gillning