Denna tråd visar tydligt att forumet borde byta namn till
klubben för inbördes beundran av billiga indexfonder,
om nån enda tycker att det finns plats för utdelningsportfölj i sin totala portfölj.
Då ratas man här blir flaggad varenda inlägg trots att man är respektful.
Handlar långt ifrån att välja bolag med högst DA kanske max 4- 4,5 % o absolut inte mer än 80% av vinst.
Många kriterier i min screening so. Ska uppfyllas, skuldsättning kassaflöden. Lönsamhet tillväxt, ledning, ägarstruktur.
Screenar inte bort återinvesterande bolag som en viss man på a nämde, varför skulle jag göra det. Manne va dessutom rent otrevlig, mot flera andra i chatten, som borde flaggats jag skrev jag respekterade hans åsikter, men han visade tydligt att det inte va ömsesidigt. Tråkigt stammisarna har nån jävla gräddfil
“Mental bokföring” e det sämsta svepskäl jag hört. Kan finnas fler anledningar till att vilja ha cashflow genom utselningar. Välja att återinvestera i samma bolag kanske hittat nåt bättre o fyller på där istället
Eller rent av imina indexfonder som den absolut störta delen av mitt kapital sitter i.
Så fort nån vill prata om andra sätt att investera på so blir man påhoppad o idiot förklarad direkt av nån i re krets här som ser sig som bättre än alla andra.
Trodde inte det kunde sjuka så lågt i forum om sparande, borde finnas plats för tankar o ideer om alla typer av investeringar. Utdelningsaktier i detta fall borde få lika mkt fokus att tiita på för o nackdelar gärna med hjälp av proffs på just det.
Dom flesta här har fördomar och redan bestämt sig att det är skit. Hur kan drt bli nåt konstruktivt av det?
Allt är inte skit för att det inte är LF Global eller storebrand all countris mfl.
Sista åren har min avkastning på just fonder gårt väldigt bra stoppar ofta in utdelningar i mina fonder.
Skulle aldrig välja bort utdelande aktier. Jag blir lycklig när det klirrar på kontot o ramlar in cash från det, på gång nu idagarna kommer massor. Använder lysa också för buffert o pension. O målspar!
Ska nån fanatisk index snubbe flagga mitt so. Olämpligt igen om forumet fortsätter utvecklas så här så tror jag ni tappa väldigt många. Inte bra att bara propagera för en grej allt annat e skit.ni som missar massa bra möjlighetr.
Tragiskt på ett forum som Kunde varit nåt bra.har varit från början , men dessa index poliser som mobbar folk med avvikande åsikter e inte vatten värda fast mer intelligenta en do. Flesta jag har inte så stor portfölj totalt ca 2 miljoner. + obelånat hus Hade jag inte haft om jag bara investerat efter den hewliga grahhl ni hitrat.
Ja jag har nog 75 % i index. Men index e tråkigt,ska va tråkigt dessutom
Men e man intresserad av börsen o följer aktivt 6 dar i veckan som jag gör 5 timmar framför skärm varje dag o analysera o värderar.
Det är en rolig vinstgivande hobby.
Men enligt dom flesta här är man dum i huvet då fortsätter utveckling av forumet så här. Kommer många försvinna härifrån.
Visa lite mer bredd på bra investeringar kan inte säga till en ny att detta e det enda som fungerar för det är en lögn beror på intresse och hur mkt man vill lägga gonatt