Det är omoraliskt att vara svag enligt jbp ^^
Efter dina svar och att du inte kan tillåta någon någon annan att ha rätt att uttrycka sin åsikt utan att du måste diskutera ett svar som alla förstår.
Dessutom missuppfattar du och går till attack så finner jag åtminstone inte dig som stark.
Du strävar efter att vara den bästa versionen av dig skriver du.
Just nu misslyckas du med det.
Andas lite och tänk, jag är nog inte universums medelpunkt, allt som skrivs handlar kanske inte om mig.
Ha en bra dag
Nu får du förklara för mig hur jag på ett öppet forum kan begränsa någon till att uttrycka sig? Förstår inte men dessa typer av resonemang brukar jag inte förstå och tyvärr brukar det bara leda till att trådar blir låsta.
Jag blir dock intresserad av att alla säger egentligen samma sak fast med andra ord. Tex som att man inte vill sträva efter att bli bäst. Men alla försöker bli den bästa varianten av sig själv vilket är samma sak egentligen.
Jag personligen är nyfiken på två saker.
- Varför blir vissa provocerade över detta?
- Varför säger alla egentligen samma sak men inte kan enas om att det är samma sak utan att använda just deras ord typ.
Har du något bra svar?
På fråga 1
Jag blir inte provocerad utan skrev en kort synpunkt.
Fråga 2
Varken vet eller bryr mig särskilt mycket.
Jag vet ju redan att jag är stark både fysiskt och mentalt.
Hoppas du får svar på dina frågor, jag har inget mer att bidra med i frågan. Nu kaffe och en snus. Extra starkt såklart
Fråga 3. Om du inte bryr dig varför skriver du då?
Kan du inte bara ge dig nu?
Jag har svarat på dina frågor och funderingar angående en ganska självklar mening.
Hitler var stor i käften men var han särskilt stark?
Jag kan bara tala för mig själv, men jag säger inte alls samma sak som du: Du säger att man ska sträva efter att bli störst, bäst och vackrast. Jag säger att man bör söka balans mellan självförbättring och att njuta av livet. Stor skillnad i min värld.
Ärligt talat blir jag som läsare väldigt matt av dig och ditt sätt att vända på saker och förvärra. Det du väljer att fokusera på är två saker.
-
Du provocerar folk genom att hitta på, att de är provocerade. För vilket syfte? Att du vill reta upp folk, så att du kan säga att man är svag som bryr sig om hur man blir bemött? Att du minsann inte blir provocerad för att du är stark?
-
Varför skulle man behöva ha en stark kultur som du sa, när det enda man behöver göra är att respektera andras åsikter?
Nu tystar jag den här tråden. Jag är stark nog att inte gå in här igen och flippa över något meningslöst.
Fråga 4. Varför kan inte du ge dig?

edit: för att undvika missförstånd vill jag vara tydlig med att jag tillhör den ironiska generationen
Blir inte innebörden den samma? Om jag tränar för att bli världens bästa fotbollsspelare eller en bättre fotbollsspelare än jag var igår samma sak? I båda sammanhangen tränar jag för att bli bättre?
Kanske jag som är idioten i rummet här men är nyfiken. För jag ser ingen skillnad annat än den rent språkliga?
Njae idiot vet jag inte men du verkar ha lite svårt att acceptera andras sätt att se på saker och ting.
Tycker inte du med att det är dax att stänga tråden?
Så du vill tysta andra? Det du nyss anklaga andra för?
Nä då men tråden verkar ha fått alla vinklarna av åsikter nu och blivit mer ”jag har rätt, du har fel”
Eller kanske jag är stark du är svag.
Jag vet iaf vem som är vem
Precis sådan attityd som gör att inte INTE blir någon diskussion. Ett krig, vinna eller försvinna. Det är fasen ingen diskussion.
För att utveckla sin tankegång behöver man åtminstone försöka förstå andras synpunkter, att andra kan ha hittat lösnings som funkar för dem, och kanske också inse att man kan lära sig något av andra.
Inte bara banka samma budskap hela tiden. Det är inte starkt. Det gör dig bara ensam med dina tankar. Ensam är inte stark!
Cherio!
En liten påminnelse, det är värt att komma ihåg att vi alla har rätt till våra egna åsikter, och det är helt acceptabelt att inte hålla med alla. Att försöka övertyga andra på ett anonymt forum kanske inte alltid är så lämpligt då det ibland kan leda till onödiga konflikter och missförstånd. Istället uppmuntrar vi till öppna diskussioner där vi respekterar varandras åsikter och uppfattningar.
Jag passar samtidigt på att påminna om forumreglerna:
Regel 1) Var positiv, trevlig, hjälpsam, nyfiken, framåtriktad och bidra till att göra forumet till en bättre plats. Eller sagt på ett annat sätt; bete dig inte som en rövhatt.
Och några av principerna:
Princip 1) “För diskussioner i en positiv riktning” - bidra till en positiv riktning för ett ökat värde i diskussionerna. Uppmuntra aktivt andra att delta och ge dem möjligheten. Ställ gärna frågor så att andra kan bygga vidare snarare än avsluta med konstateranden.
Princip 2) “Utgå från att ingen är dum i huvudet” - Forumet är ett diskussionsforum där målet bör vara att vara nyfiken på andras åsikt, inte ett debattforum där syftet är att vinna. Var nyfiken på andras svar även om du inte håller med.
Princip 4) “Leta aktivt efter guldkornet” - vi människor vill varandra väl, även de gånger som det ibland inte ser ut så. Genom att aktivt leta efter andras bidrag och guldkorn - även om det ibland känns som att det serveras i en tunna med skit - samlar man på sig värdefulla erfarenheter som kan göra ens eget liv mycket rikare.
Det finns väl ändå en ganska markant skillnad mellan dessa två ståndpunkter?
Den ena använder andra som måttstock och den andra sig själv.
Klart det. Det är bara många som är rädda för att göra fel, av en eller annan anledning, bl.a. att uppfattas som “svag”. Det kan vara svårt att hantera om folk inte är öppna med det utan försöker dölja det så gott det går.
Andra har alltid förväntat sig att jag tar alla obekväma beslut vilket automatiskt gör mig stark, i alla fall i deras ögon.
Vad innebär ”att vara stark” för dig? Andra får också gärna svara.
Är det bara fysiskt, att kunna lyfta tungt osv som avses? Detta tycker jag är det enda exemplet som kommer upp hela tiden.
Eller är det annat, i så fall vad?