Bli en klimathjälte - var landar du?

7,4 fick jag, men landar på 3,6 om jag bortser från flygresor. Reser 2 längre resor/år. Snål bensinbil som jag kör lite.

Var väl ungefär som jag tänkt mig. Lever rätt miljövänligt (även om det finns mer att göra) i vardagen, men gillar att resa.

Kommer troligen inte att ändra mig så mycket, tycker att miljön är viktig och att politikerna borde göra mer. Både bensin, diesel och flygskatt ser jag att man kan höja och investera pengarna i något som gynnar miljön. Men jag är rätt självisk och gillar att resa till solen… Skulle flygpriset dubbleras från nu när de redan har ökat mycket sista månaderna skulle jag kanske halvera mitt resande utomlands. Även om vintersporten skulle dö ut i Sverige pga klimatförändringarna så skulle det nog resultera i halverat flygresande. Nästa bil kommer nog bli en elbil, men min bil är ny för att vara mig och min sambo duktig att hålla liv i gamla bilar (peppar, peppar), så det dröjer nog länge till begagnatmarknaden för elbilar blivit bra.

Egentligen skulle jag också vilka bo i lägenhet, istället för hus. För att få en vardag med mindre jobb men min sambo vill bo i hus så vi fick kompromissa.

1 gillning