Breda kursfall på börsen!

Jag sålde allt.

Håller på att göra en ISK-flytt; försäljningen av innehavet blev klar i fredags och likviden har ännu inte lämnat det gamla kontot. Blir spännande att se hur det går de kommande dagarna. :slightly_smiling_face:

2 gillningar

Man blir ändå lite trött på media, blodrött är att ta i…

8 gillningar

Vilket får många att sälja. Och sen är det tyst i media om (hypotetiskt) marknaden går upp 1% tio dagar i rad.

10 gillningar

Ähh, låt media ha sina rubriker så det blir extra rea för oss som skiter i vad de skriver :slight_smile:

12 gillningar

Ibland är 1 procent ett börsras. Finansmedia är generellt sett väldigt fjantiga, tycker jag. Men ändå är man där och läser :expressionless:

Rasar det mot 20-30% ska jag nog slå till, men tar sån jävla tid att köpa fonder så hinner väl ändå missa uppgången om det blir som corona-raset :joy:

Har 4st ISK och ett traditionellt fondkonto hos tre olika institut.

Gör att jag får svårt att få bra överblick på hur det går totalt.
Minus uppåt 150k under januari är kanske inte orimligt.

Men jag sover bra ändå för jag vet inte hur mycket det gått ner på riktigt …

.
Tjänstepensionen ska vi nog inte titta på kommande tid :grimacing:

1 gillning

Nedgången kommer nu samband med årsrapporter som ska släppas och väntade räntebesked etc…
Kanske inte går lika fort uppåt

Tycker denna bild ger lite perspektiv. Inget ovanligt att börsen faller med 10% och sedan slutar året på plus för kalenderåret.

7 gillningar

Jo lägger orders före 13, men för MS INVF US Growth så är det före 12.

Kan hända nån enstaka dag att det vänder upp om börsen är lite ned, men går de ner över 1,5% brukar de sällan vända samma dag.

Ja, ger bra perspektiv. Men dessa i gult var inte roliga att uppleva oavsett hur det gått åren efter.

Guld uppåt men AUAg silver bullet ner. Jag begriper mig inte på rörelserna i denna fond men det är väl bara att sitta bekvämt och vänta.

Auag Silver bullet har väl inget nytt nav förrän imorgon? Senaste var i fredags?

1 gillning

image

7 gillningar

Ok, låter ju tröstande. Jag som har dålig koll.

Lite roligt om alla som gör graferna började använda olika nyanser av rött.
”Idag var det scarlet rött på börsen”

2 gillningar

Silver bullet gick upp över 8% i torsdags och sen ner igen 4,5% i fredags (visas idag)

Som fond följer den mer silvrets utveckling men svänger mer än så både upp och ner.

På sikt kommer den överprestera silvrets avkastning i en bull market.

2 gillningar

Tröstande? Förstår inte? Det har ju bara rört sig lite en dag. Hur lång sikt har du?

Jag menar att det är tröstande att AuAg S B fortfarande kan visa sig reagera i motsats till börsen eftersom den då uppfyller det syfte jag har använt den för en mindre del av portföljen. Med tanke på att inflationssiffrorna hade jag förväntat mig något mer av denna fond och det skulle vara tröstande om den följde med uppåt när guldet nu lyfter en aning.

Utvärderingen av en fond har väl möjligen delvis med placeringshorisonten men jag har svårt att se det som särskilt relevant i frågan om hur den reagerar i relation till börsen.