Dejta som nyrik

Hej!

Jag tycker det här i grunden känns som en okomplicerad fråga. Du verkar trygg i dina värderingar i övrigt och vet ungefär vad du söker, så tror risken för ”gold diggers” är låg. (Finns alltid ett par män här i forumet som älskar att använda det ordet så fort det går! :man_shrugging:)

Det finns ju ingen anledning att prata om stora förmögenheter och nämna belopp tidigt i dating fasen. Du jobbar hårt och tjänar okej, det räcker väl i början. Du måste inte bjuda för att du kan, gör det som du tror den andra är bekväm med.

Efter några månader med en bra person kan man (och vill man ju!!) berätta mer om en sådan sak. Det är ju något fantastiskt. Sen får man känna på hur den andra personen reagerar.

När det väl är en stabil relation är det väl bra att ha snacket om vem som ska betala vad tidigt, så att ni förhoppningvis båda känner redan från start att upplägget är rimligt och att din fantastiska sits gynnar er båda utan att någon tycker det snyltas.

Jag och min sambo hade från start en stor ekonomisk skillnad. Svarade på en fråga om hur vi lagt upp det i den här tråden. Kanske finns det något där att ta inspiration av.

Låt inte pengarna och framgången bli en för stor del av dig, då tror jag det går fint.

Lycka till!

2 gillningar