Den stora trĂ„den om husdjur 🐕

Har en pointer och en vorsteh. Kanske 600/mÄnad i försÀkring. Har endast försÀkring dÄ det krÀvs vid vissa hundaktiviteter/passare.

Edit: Men dyrast av allt var att köpa hus med inhÀgnad trÀdgÄrd till dom.

9 gillningar

HÀr Àr Frasse, 2.5 Är i somras nÀr han just klivit ur badet.

Jag har ingen koll pÄ vad han kostar i drift - den delen av vÄr ekonomi sköter matte.
Men jag vet att det kostar 5 000 kr att fÄ upp en svald handske samma vÀg som den gick ned, och att försÀkringen tog hand om 1 000 kr av den summan. :crazy_face:

7 gillningar

Fler Àn vÄran Leo som sitter som en surikat nÀr det Àr nÄt han Àr nyfiken pÄ? :joy:

8 gillningar

VÄra fyra pÀlsklingar :heart_eyes_cat:

12 gillningar

Blundar den svarta katten med ena ögat? JÀttefina katter :heart:

2 gillningar

Oden har bara ett öga :heart_eyes_cat:

13 gillningar

Okej det var min första tanke för jag blev lite förvirrad av bilden :joy: Mycket stilig herre! :smiling_face_with_three_hearts::cat:

3 gillningar

Bella! Familjens kisse som Àr runt 12 Är, bondkatt.
Kostar inte mkt dĂ„ hon Ă€r en frisk innekatt som vistas i kattgĂ„rden pĂ„ sommar, höst, vĂ„r. Äter fint foder , 10 kg för 999. RĂ€cker 6-7 mĂ„nader😅 vĂ€rd allt gott❀

7 gillningar

Ninja (Ninja Stealth Elf) och Picka (Picachu), ja det Ă€r barnen som döpt dem

En sÀck foder för ca 500 kr varannan mÄnad och blötfoder för kanske 200 i mÄnaden.
FörsÀkring som jag inte har stenkoll pÄ vad den kostar, annars Àr de inte sÄ dyra i drift. Endast Ninja har nyttjat sin försÀkring och Àr Àven anledningen till dyr mat dÄ hon behöver specialfoder och vi inte orkar försöka ge dem olika sorts mat

6 gillningar

Jag har den hÀr Äsnan. Hon fyllde nyss 4.
FörsÀkring typ 570:- mÄnaden. KÀkar för 6-700:-
Hon hatar katter och radhusomrÄdet kryllar av dom. SÄ roligt nÀstan jÀmt. :rofl::exploding_head:

14 gillningar

Jag hade kaniner under min uppvÀxt och kan bara hÄlla med! Fantastiska, smarta husdjur. VÀldigt underskattade och det Àr mÄnga som blir förvÄnade nÀr jag berÀttar att de var rumsrena och kom pÄ inkallning.

4 gillningar

Otroligt fina burmeser! Yum, vilken pÀls.

3 gillningar

Hehe
“roligt nĂ€stan jĂ€mt” - ja, det blir lite dynamik i grannskapet!

2 gillningar

Wow, en tjeckoslovaisk varg. En hund alltsÄ? Den ser ut som en urhund. BerÀtta gÀrna mer om temprament och hÀlsa :slight_smile:

2 gillningar

Vilket fint inlÀgg och svar!
Jag lÀste det med stort intresse!!

3 gillningar

Iza 7Är, Brittisk korthÄr.
Har för mig att inköpspris lÄg pÄ 8000kr.

MÄnatliga kostnader:
Kattmat ca 450kr
Kattsand 150kr
FörsÀkring 480kr
Helt klart vÀrt varenda krona eftersom det betyder att min pÀlskling lever och mÄr bra :smiling_face_with_three_hearts:

5 gillningar

Vilken kul trÄd, jag som just hade kommit fram till att jag inte skulle ha nÄgon hund blev genast sugen pÄ en hund igen. I sÄ fall ska den vara Ätminstone mellanstor och helst inte fÀlla sÄ mycket, kanske en Lagotto.

Annars brukar jag skoja och sÀga att jag har en Nordsvensk GÄrdshund och dÄ Àr det min man :smiling_face_with_three_hearts: som inte gÀrna vill Äka hemifrÄn utan hellre Àr hemma och passar huset och eldar.

4 gillningar

HÀr Àr maltesern jÀttebra. AllergivÀnliga och fÀller inte ett hÄrstrÄ! :slight_smile: Sen kanske den Àr för liten för att klassas som mellanstor. VÄran vÀger ca 5,5kg. Men oavsett om de Àr lÄnghÄriga eller om man hÄller den nerklippt som vi gör sÄ fÀller de ingenting. Samt att Àven hundallergiska mÀnniskor kan vara i nÀrheten.

Men de Àr ganska kaxiga hundar med mycket vaktbeteende. De Àr ocksÄ vÀldigt renliga av sig, tycker inte om regn, vatten, lera och sÄdant. GrÀver ingenting heller.

2 gillningar

SÄ vacker! Vilka hÀftiga och fina ögon! :slight_smile:

2 gillningar

Jag trodde att fiskar/akvarium skulle vara vanligare faktiskt. Bara 1% har svarat att de har fiskar. Det hade varit kul om denne ville trÀda fram med en bild pÄ akvariet/dammen eller vad det nu kan vara samt skriva lite om vilka fiskar man har :smiley: :tropical_fish: :fish:

1 gillning