Tycker det ser ut som att du är inne på någon annan bank än Skandia. Var smart och shoppa runt för livförsäkring är verkligen en simpel produkt.
(Dödsfallskapital kan även vara något annan än en vanlig livförsäkring?)
Tycker det ser ut som att du är inne på någon annan bank än Skandia. Var smart och shoppa runt för livförsäkring är verkligen en simpel produkt.
(Dödsfallskapital kan även vara något annan än en vanlig livförsäkring?)
Ja, det ingår ett livmoment, men det är litet. Det stora är invaliditet och förlorad arbetsinkomst. Jag har f ö redan mejlat och sagt upp den. Jag ville mest ha lite återkoppling om jag mot förmodan missade något.
Gött, då var man nere på en enda försäkring nu.
Du har rätt, jag behöver nya glasögon. Fel försäkringsbolag. Men tack för tipset
Här kan du få lite lördagsläsning med en debatt om personförsäkringar där ingen ger sig
Mycket fascinerande att frågan inte ens fick ställas, att det på en gång extrapolerades till att man inte älskar sina barn.
Fast nu har jag vuxna barn, så det ynkliga lilla livet i min fråga är undertecknad surgubbe.
Jo, men diskussionen är den samma - vad är det man försäkrar. Jag landar i att det är framtida inkomstbortfall som kan vara det relevanta att försäkra, i ditt fall 0
Jag försökte sammanfatta det så här:
Precis min tanke också. Och att försäkra noll är en dålig investering.