FIRE uppräkning tillsammans!

Är 100% FIRE och har sedan länge slutat spara.
Lever nu gott på mina aktieutdelningar och har även en reserv i fysiskt guld.

4 gillningar

Tack! Ja det känns smått galet faktiskt. Nej det har jag ingen aning om. Ser det mer som en möjlighet som öppnar många dörrar även innan FIRE. Investera i hyreshus? Ta tjänstledigt för att resa? Prova nytt jobb utan krav på hög lön? Hjälpa behövande ekonomiskt? Arbeta deltid är något som känns troligt kanske särskilt när barnen är små eller vi blir äldre. Tror det är nästintill omöjligt att tänka sig in i hur vi kommer känna såpass långt in i framtiden.

1 gillning

77% enligt RT-räknaren.
Däremot är jag nog bara på ca 20% när det gäller mod för att säga upp mig. Någon som har tagit steget och sagt upp sig och har bra tips?

4 gillningar

Det här är så intressant! Varför tror du att ”känslan” inte är samma som din faktiska procent? Kommer du vilja ”vara-på-säkra-sidan-spara” över din faktiska FIRE-%?

1 gillning

Jag vet inte helt säkert. För mig är FI en sak och RE verkligen en helt annan sak.

Alla är vi olika. Att spara en stor del av min lön har varit enkelt och stimulerande för mig, men nu är det snart dags för mig att lämna min ”paradgren” bakom mig.

Jag vill inte bli en som bara samlar miljon efter miljon på hög.

Det börjar kännas läskigt. Snart är siffrorna tillräckligt höga på Avanza-kontot, då nästan hoppas jag att jag blir uppsagd.

3 gillningar