I somras var det så här:
Jag lever som Fire men kan säga att min förmåga att leva som Fire mer beror på min förmåga att hålla budget än att klippa in stora vinster från aktiemarknaden.
Osexigt.
Genom att hålla budget och betala av lånen skapar du den mentala förmågan som behövs för att kunna spara ihop ett större kapital.
Så fortsätt på den rätta vägen.
Lyssna på ¨följande avsnitt från Rikatillsammans:Sparande i indexfonder lär ha bäst odds även i framtiden | Intervju med SPIVA #302
Myten om den framgångsrike aktieförvaltaren eller klipparen är fortfarande väldigt utbredd, men de som lyckats är bara framgångsrika korta tidsperioder.
Rika tillsammans berättar sanningen, men vanligt folk vill fortfarande tro att det går att kamma hem fantastiska vinster år efter år.
Människor vill inte bli desillusionerade.
Säger du sanningen kan de tro att det är du som är en losser (fast sanningen är att inga kompetenta fondförvaltare slår index 5 år efter varandra, men någon tusendel lyckas på ren tur).
Fortsätt på rätt spår med först avbetalningar och sedan sparande så kommer det bli bra.
Du är på rätt spår.
Ge dig själv en klapp på axeln. Du kan vara stolt över dig själv som tar ansvar för din ekonomi.