Ajfan, @Anonym fick en rejäl känga på flashback nu
Så sjuuukt jobbigt när Livets Hårda Skola-alumnerna dissar en.
De kallade även Jan och Caroline för ”slösinta”. Har de aldrig hört skaunska förr?
Förlåt. Tänkte fel. Du sa inte missvisande.
Jag menade att om många makerar att man inte håller med kan det uppfattas som missvisande information vilket kan få vissa utal att framstår som man ljuger.
Av någon anledning blev det förkortat till du sa det var missvisande.
Nåja där fick vi exempel på mina problem med att uppfatta något
.
Måste vara från flashback.
Problemet med den sidan är att den är full av falska “alpha” män.
Kommer ihåg en gång när jag googlade efter dunrock till män eftersom jag har problem med kyla på låren.
Klicka på en länk till flashback. Tänkte man kanske kunde få något tips.
3 fulla sidor av meddelanden som sa att killar med dunrock är bögar och att alla dom borde tas bakifrån.
Hotad om våld och våldtäkt för att man inte vill frysa på vintern
Men han skvallrar inte
Kan dock bli svettigt på den yttersta dagen.
Jag älskar Flashback. Det finns mycket bra information där, men det finns också skit. Om man är en normal människa så förstår man vad som är bra och vad som är skit.
Nu fanns det någon på Flashback som tyckte att indexfonder är så extremt dåliga för att han själv alltid överpresterar dessa. Noll bevis på att så är fallet. Tja, då är det givetvis skit. Då tar man inte den personen allvarligt, precis som man alltid gör med personer som skriver skit.
Går det att kommunicera med folket på FB härifrån? Jag väntar på att deras sektledare ska godkänna mig.
Hej allihopa på FB. Ni skulle också vara skitnödiga likt oss om ni inte snackade så jävla mycket skit.
På tal om hjorten, ursprunget tas upp här: https://rikatillsammans.se/forum/t/oh-deer-och-bakgrunden-till-smileyn-i-forumet/60815
Jag använder den mest när det inte är någon mening att besvara vad någon skrivit, men ibland också som ett internt skämt då det används flitigt i chatten, eller ibland för att det är sötaste symbolen!
Men mycket är upp till egen tolkning, då alla kör sin variant.
Önskar ofta den fanns på Facebook.
Man sparar lite av lönen och köper aktier i hopp om lite värdeutveckling och helt plötsligt är man med i en ”rörelse”. Behöver jag en kåpa? Finns det någon morgonritual jag måste följa?
Detta kan vara början till slutet.
Slutet för FB?
Ja, vi börjar varje morgon med en kommunisthög med våra sektledare än i mitten.
Jan ropar ”Vilka kan inte slå en global indexfond?” varpå alla svarar ”Vi!” tre gånger. Riktigt härlig start på dagen tycker jag. Sedan så äter vi havregrynsgröt helt utan kryddning så som honung eller kanel eftersom det kan påverka oss negativt och få oss att krydda portföljen med en aktiv fond eller aktie.
Därefter så är det fokus på att hitta kättare bland oss.
Lottköpare, myshunksägare, skogsägare, moguler och utdelningsaktieägare?
Äh, alla fattar ju att det du som skrev det där på FB
Även jag är nyfiken på hur HTTPS skyddar min webbhistorik
Vi får hoppas att inte FBs bild av RT baseras på denna tråd
Jag erkänner skamset att jag har äpple i min havregrynsgröt…
Ingen kåpa men trist såfa är obligatoriskt.