Vi har åsiktsfrihet i Sverige och du får förstås tycka precis vad du vill, och även jag.
Att Flashback är Sveriges största forum är absolut inget kvalitetsgaranti.
Visst kan man vara medlem både där och här men trådar som “Spartips i semestertider. Ta med fika och lunch mm från hotellfrukosten” eller “måste ja skatta onlyfans inkomst?” skulle sticka ut lite här men inte på Flashback.
Jag säger inte att allt är skit på Flashback men mycket är det.
Glöm inte när vi skiljer ut oliktänkare och sätter dom en bit bort, pekar finger och mässar: Dom, dom, dom….
Där har man hamnat några gånger, innan jag i alla fall tänkte den rätta läran.
Som alltid på FB är det gott om lolz på troll med grandiosa självbilder
Fast jag tycker ändå att tråden där är mer jordnära och reflekterande än mycket annat man läst där, menar det är väl ingen här som fått hemlevererat 200 pizzor eller 300 ton makadam på uppfarten än?
Om man ska vara sådan så vinkar det ju av trådstarter med rätt låg nivå här med, även om de är mer likriktade. Måste ju hunnit bli hundratals trådar på temat ”jag orkar inte läsa börja här, men jag vill ändå att nån annan recenserar mina trevande försök till fondportfölj”.
Såg inte dit svar förrän nu. Saken är den att det är skillnad på att tycka något är fel, och att något verkligen är fel.
Eftersom du själv tog upp usa fonder. Vilket blir amf Nordamerika vs lf global.
Jag sa att amf gått bättre.
Vilket är sant.
Jag sa att båda har samma risk.
Vilket är sant och uppbackad av avanza seb osv. Trots att folk här konstant sa att jag hade fel.
Jag påpekade att det är möjligt baserat på hur lf global är idag att amf kan gå bättre.
Fram till idag sedan jag fösta gången sa detta har jag haft rätt.
Jag sa att många global fonder är förklädda usa fonder.
Detta har backats upp av flera tidningar och sidor som har med börsen att göra. Här blev jag anklagad för att ljuga.
När jag påpekade att lf g och amf usa rör sig så gott som identiskt men lf hade sämre resultat pga 29% av innehavet var i bolag som gått sämre än de i usa. blev ett jävla påhopp om att jag ljög. Trots att varenda kotte som jämför diagrammen kan se det stämmer. Andra till och med höllt med mig.
Vilket leder mig till sist grejen. När det gäller global och usa. Baserat på konkreta fakta och vad andra banker och fond/aktier sider säger. Har allt jag sagt antingen stämt eller bakats upp av fakta från tex avanza. Ända så säger tex du att det jag sagt som med konkreta fakta stämmer är felaktig. Där av att det framstår som här är en sekt beteende. Det passar inte in i er bild på börsen. Så ni säger att det som sagts är felaktig. Trots att konkreta fakta visar att det som sagts stämmer.
Visst jag har säkert sagt något fel. Men du är inte i någon position och peka finger när du anklagar konkreta påstående för att vara felaktig utan att förklara varför.
Ska tillägga att jag aldrig pratat illa om någon fond. Bara get vänliga tips som bemöts fientligt.
Försök inte. Inget i mitt första inlägg här kan läsas på detta sätt
"Rika tillsammans försöker tvinga folk att handla vissa fonder ".
Det var något du inbillade dig.
Sedan vill jag tillägga att det är viktigt att påpeka när folk har fel. Vilket är det som lätt till bråken här. När folk felaktigt sagt att något som bakas upp av konkret fakt är felaktigt.
Hur ska vi ha det. Ska vi säga emot felaktigt fakta. Eller ska vi bara säga emot när det passar individens favorit placering
Sluta missförstå varandra med flit nu. Om du befinner dig i denna tråden och är upprörd så ta en paus, logga in på ditt ISK, gläds åt hur bra det går, justera lite i dina Excel-ark eller gör något annat kul. Ingen idé att fira midsommar med att tjafsa med främlingar på nätet. /Mod
Var i mitt inlägg skrev jag att man är tvingad att investera på ett visst sätt? Ena stunden har du offerkofta på dig och i andra stunden är du konfliktsökande. Hur var det med läsningen?
Anyway, ytterligare inlägg från din sida kommer att ignoreras, eftersom det blir OT. Ha en bra midsommar.