Flat capital börsnotering IPO - Investmentbolag drivet av Klarnagrundare som äger delar av: Klarna, Budbee, Truecaller

Flat Capital bjuder in till en digital noteringsceremoni där samtliga nya aktieägare kan vara med och “ringa i klockan”, via en videolänk med start klockan 08:40 onsdag 20e oktober. Det är först till kvarn som gäller då maximalt 500 kan delta! För att delta gå till följande länk: Press Releases - Flat Capital och signa upp dig under “subscribe”/”prenumerera”. Därmed säkerställer man också direkt access till alla framtida uppdateringar!

Det verkar som om du fått två minimitilldelningar på 259 aktier, verkar vara detta jag fått på konto också. Dvs vi verkar inte ha fått “pro rata” tilldelning.

1 gillning

Kan man hoppas på att pro rata tilldelning kommer på Nordnet? :slight_smile:

Najs. Hur kunde du se tilldelningen hos Avanza?

Portföljrapport.

1 gillning

Tack för snabbt svar!

Jag skulle verkligen uppskatta om man kunde få se tilldelning på Nordnet idag.

Autostore Holdings har sista anmälningsdag idag, och det är ju svårt att anmäla när man inte vet hur mycket pengar man kan satsa, beroende på hur mycket aktier man har fått på Nordnet i Flat Capital.

Samtidigt borde fördröjningen på Nordnet innebära att de gör en något mer komplicerad tilldelning där än på Avanza, där alla verkar ha fått minimiposten. Jag hoppas på “pro rata” tilldelning och en mycket trevlig onsdag!

Hoppas ni såg länken ovan om inbjudan till live-event onsdag!

258 st fick jag på Avanza

1 gillning

Nu kan man se på Nordnet, verkar vara som på Avanza, runt 250 st.

sökte 100.000st fick tilldelad 855st, nordnet.

1 gillning

Intressant, på ett konto eller fördelat på flera?

Ett konto, hade hoppats på fler aktier dock.

1 gillning

OK, du verkar ha fått “pro rata” tilldelning då, alltid en viss tröst. Många gånger får man ju minimipost oavsett hur många man sökt för.

796 st fick jag hos Nordnet. 1 820 st totalt mellan Avanza och Nordnet. Blir någon gratislunch i alla fall.

1 gillning

Fick 256 på Avanza (ISK) och 257 på Nordnet (också ISK). Sökte 800 resp 900.

Fick 254 på AVA sökte 500.

OK, vad tror ni om öppningskurs och stängningskurs, och strategi?

Jag kommer att vilja behålla aktier, men det man skall sälja, när?

Hälften vid öppning, hälften vid stängning?

Fick 258, sökte 1.000 - allt på AVA.

Hoppas på runt 70-80% upp första dagen. Call me a dreamer!

Vanligtvis när man fått så här stor tilldelning, runt 50% av det sökta, ser man inte uppgångar på 70-80%. Men jag känner att här har Flat Capital verkligen prioriterat småspararare, så fonder etc lär vara köpsugna!