Flat capital börsnotering IPO - Investmentbolag drivet av Klarnagrundare som äger delar av: Klarna, Budbee, Truecaller

Sålde precis på 18 dvs 80% upp. synd att man inte fick mer tilldelat :smiley:

Fick 2st tilldelningar på Nordnet och 1st på Avanza, behöll 100st aktier men gjorde en totalvinst på 5059kr. Snyggt!

Behöll 100 aktier, resten såldes med 80% vinst. Kul! :blush:

1 gillning

Sålde nyss när jag såg att de var uppe 80%, bra utdelning för en dag :grinning:

1 gillning

Måste erkänna när du pratade om 70-80 % tyckte jag det lät väldigt ambitiöst men vilken start. Grattis till oss alla!

2 gillningar

Riktigt trevlig slant till morgonkaffet.
Fick dessutom en halvhyfsad tilldelning denna gång istället för bara nån tusing.
Grattis till mig.

Ja. Det här blev ju väldigt bra :slight_smile:

Fick tilldelning på alla konton Nordnet o Avanza. >14 st…

• 40 000 efter courtage…
    I princip en månadslön efter skatt för lite klickande på skärmen…
2 gillningar

Alla fick tilldelning. Bra Sebastian! Så borde alla göra dvs att tilldela alla

Just nu +76% på flat capital så precis mitt i mitt intervall!

Jag gissade också +15% på autostore, som började handlas idag (2 dagar tidigt), den ligger nu +14%.

Magic touch!

2 gillningar

Ja, fin dag på IPO-kontona idag. Både Flat och Autostore ångar på fint. Hade gärna köpt fler Flat Capital men värderingen känns lite saftig här kring 18 kr.

Hur lyckas du dra ihop 14 konton? Har du många barn :grin:?

Jag vet inte hur han gjort, men jag har 6 konton bara i mitt namn på AVA/NON.
Med tre barn och en fru är du uppe i 30 konton.
Och en jäkla massa fullmakter, samt slattar med pengar som ska ligga allokerade överallt…

Jag antar att du har ett AF, ISK & KF konto hos Avanza o Nordnet? Fick man tilldelning på alla tre även o m det är samma person som söker?

Japp. Jag fick denna gång på fyra konton jag sökt på i eget namn. Hade jag haft fler isk hade jag antagligen fått på alla :slight_smile:

Grymt jobbat :). Får testa det nästa gång och hoppas på att man inte går minus på alla konton :rofl:

Ja, skönt att få “kompensation” för några riktigt sura börsnoteringar jag var med på runt 2017.

Efter att då ha tjänat pengar på några bolag trodde jag att detta var superenkelt och så var jag med i ett antal riktigt värdelösa börsnoteringar, efter att direkt från dag ett varit på minus så behöll jag sedan skräpet och allt gick mot noll till slut.

Jag vill därför varna alla att inte dras med av IPO-djävulen! Så här blir det inte alltid, njut nu och var mycket försiktiga, speciellt i mindre bolag!

2 gillningar

4 konton, men då på både Nordnet och Avanza? Eller 4 på ett ställe?

Surt att jag glömde teckna den här :frowning: men grattis till er som gjort en bra slant!

Gjort samma i år. Sålt av allt nästan direkt men gör nu mer research. Och håller mig till min taktik. Ibland innebär den att jag missar vinst. Men hellre det än stora förluster faktiskt.

1 gillning