Ja de blev ju en trevlig resa det här, Klarna-Sebbe kände för att dela med sig lite av sin pengar helt enkelt. Jag tackar

Ja nu skäms man nästan för alla gånger man pratat illa om Klarna (USB kabel för 3 kronor i månaden i tre år och 36 möjligheter till förseningsavgift), men kanske var det Sebastian som kände att han behövde förbättra sin karma? 
Hur det än är så har ju BNPL blivit superhett av någon anledning och det är bara att säga grattis och tack!
Kanske var detta en testballong för att maximera hur mycket de kan ta betalt när väl Klarna börsnoteras, så exakt hur det står till med altruismen låter jag vara oklart, men ändå tack som sagt!
Oj, nosar nu på +100%. +95%, synd att man inte har så mycket kvar.
Kommer ge skön 90-talskänsla att behöva deklarera aktieaffärer på vanligt depåkonto nästa deklaration!
Det var länge sedan! 
Åh herre gud, jag skulle väntat med hälften till att USA öppnade, precis som jag skrev ovan, sjukt att det drar iväg ännu mer precis 15:30!
Ingen som kör med stop loss när de handler IPOs?
Berätta mer hur du tänker!
nu:
ipo pris 10,00
- Köp
20,395 - Sälj
20,40 - Senast
20,395 - Högst
21,99 - Lägst
17,00 - Antal
8 251 457
För egen del la jeg en stop loss först på dagen på 15, som jag flyttade till 17 och jag nu har flyttat den upp til 19. Säljer kanske inte på top top, men är med på en eventuell resa uppåt och förlorar inte allt om det går åt andra hållet. Man kan också göra glidande stopp loss eller andra varianter. Verkar till att många säljer så snabbt som möjligt och då missar en eventuell uppgång eller tänker jag fel?
Idag var din strategi bättre än att teckna och sälja direkt eller ganska snabbt.
Problemet har varit att många av de senaste börsnoteringarna har dragit upp precis i början av handeln, för att sedan falla nedåt mot noteringspriset sakta men säkert. Man har då riskerat mycket pengar och tjänar noll, med din strategi.
Jag antar att man kunde analyserat situationen i förväg, och konstaterat att denna börsnoteringen var så stark, att din strategi var bättre.
Tyvärr tenderar man att använda den strategi som var optimal i föregående krig, i det pågående.
Med glidande stop loss borde man väl undvika det. Visst, det går inte att undvika om ipon starter under teckningskurs, men där gäller samma ju för att sälj av direkt.
För att inte tala om nu! Men det är lätt konstaterat i efterhand. Man får försöka komma ihåg att man var nöjd igår…
Själv har jag en liten post kvar (37 st.). Kanske läge att sälja nu? Eller inte. Facit kommer i morgon ![]()
Brukar sälja av i delar, 70% upp igår, Sen nu 1 omgång kring 160% upp, sen en omgång på 170%. Har tjänat en bra slant och då får man vara nöjd när man använder strategin teckna sälj
Haha. Nu är jag missnöjd med denna IPO. Fick bara 80% avkastning 
Om du bara visste i förväg att den skulle gå högre 
Haha eller hur!
Jag riskminimerar nu också. Vi planerar köpa hus eller ngt inom ett par år så allt är i princip korta. Har IPO:er som lite krydda mest men riskminimerar. Men det är klart, lite extra till insatsen hade inte skadat 
Hade tänkt ha kvar den här men nu när jag kollade upp substansvärdet så kändes det ganska bra att sälja på 27,8.
Det här är ju helt bananas! Den hade alltså en premie på 5-10% när den noterades för 10 kr/aktie. Den stängde på 36 kr igår.
Jag minns att jag även läste att VD har 364 000 optioner som ger rätt att teckna aktier för 25 kr. De optionerna går ut om 4 år. Och hon kan alltså växla in dem redan nu och tjäna 44% på det.
Mom, come pick me up, I’m scared! 
Verkar till det har lugnet sig lite nu 
Efter att ha varit uppe i runt 45 kr.
Ja, inte så mycket “effective market” över det 
Vi får se nästa vecka. Då tas Flat Capital in i Nordnets aktielåneprogram vilket öppnar upp för blankare att ge sig på aktien. Jag är inte så säker på att alla vågar klamra sig kvar om det väl börjar rasa. Det finns en gräns där girigheten övergår till att åtminstone försöka rädda en del av vinsten man gjort.
Eller så blir det som med Tesla och blankarna är de som går på en nit.