Juste men vad tkr du om ovanför fördelning?
Det fungerar säkert med månadssparande men välj billigt och kör på det
. Om man ska se det historisk har Sveriges index och tillväxtmarknadindex avkastat bäst för högre risk taget i portföljen.
Oufft verkar som första officiella godkännandet hahaha!
Hur många år har du sparat i fonder?
12 år. Testat både rena aktier och aktiva fonder under tidens gång.
Wow! Och efter 12 år kör du All in Läns Global?
Yes.
. Många miljoner i den.
Kör! Bara ! Kör ! Bara !
Men 40 20 20 20 borde va ok va?
Lycka till
. 

. Det blir bra.
Jag gillar att ha marknadsviktad portfölj med viss tilt mot hemmamarknad (Home bias). Så om jag fick föreslå något en portfölj typ:
65% LF global
10% Handelsbanken global småbolag
10% Avanza EM
15% Plus Allabolag Sverige
Om jag velat krydda till det hade jag ökat globala småbolag eller lagt till Svenska småbolag.
Bara den äckliga avg på 0.67% i Hsb global småbolag äcklar mig och undviker det 

Den håller mig sömnlös ibland. När jag blir vuxen och inte orkar ombalansera ska jag köra all in SPP aktiefond global. Är lite avundsjuk på Jacke. När jag kom in i detta forumet tyckte jag du var knäpp, men desto mer jag lär mig inser jag hur bra investerare du är ![]()
Tänkte fel Spiltan 20 och SEB 20 blir 40 Sverige.
40 Läns Global
25 Tillväxt
12,5 Spiltan
12,5 SEB
De väll så det ska va?
Måste säga varit fett kul o snacka med er!
Tackar. Det är bara princip sak att jag undvikerSpp aktiefond global är att jag tycker att ingen indexfond borde kosta mer än 0.20% i förvaltnings avg! Transaktions kostnader kan skilja beroende vilken index fonden följer men det kvittar om det är småbolags index borde det inte kosta mer än 0.20% i förvaltnings avg. Därför vill jag inte ens ha småbolags index som är dyrare än 0.20% i avg. Det som jag kan tänka mig 30% Plus Allabolag Sverige index tillsammans med LF Global indexnära 70% det är riktig bra portfölj långsiktigt.
50% LF global indexnära ok
Du missar 10% för att det ska bli ![]()
Aaa de sant
Men
50 Global
25 Tillväxt
12,5 Spiltan
12,5 SEB Sverige ?
Nu måste jag ha kommit fram till ett mål ? 
Håller med, Kan inte förstå hur det kan bli så mycket dyrare för dom att förvalta 13% extra EM i en globalfond…
Grym! Nu blir du och ungarna rika ![]()