Förbereda sig inför dagen då DNB ballar ur…

Mycket bra info, tack!

Nej, WEBN har fysisk replikering

1 gillning

Och hur ser det ut sedan LF bytte index?

2 gillningar

De har runt 986 bolag. Dnb har 1303.

SAVR Global har ca 2000 innehav

2 gillningar

Säkert jag som var otydlig i min fråga. Frågan var ställd utifrån påståendet att LF global går bättre än DNB, men LF bytte index för 6 månader sedan men jämförelsen var på 12 månader. Därför frågan hur jämförelsen mellan utveckling går sedan LF bytte index

De följer varandra oerhört nära, precis som innan. Ibland ligger LF någon procentandel över och ibland DNB.

Som sagt, båda är bra fonder.

1 gillning

De följer ju inte varandra så bra om man kollar p Avanza och över längre tidshorisonter.

1 gillning

Jag svarade på en fråga.

Sen är båda bra fonder, men jag gillar LF mer. Men det är ok att gilla DNB mer med.

Länsförsäkringar global är inte djävulens påfund och DNB är inte djävulens påfund.

Båda är bra artikel 8 fonder. Finns betydligt sämre och dyrare val att investera i.

2 gillningar

På alla andra tids horisonter utom den du tryckte på (max) så presterar lf global bättre, undrar varför det blir så ?

På till ex 5 år presterar lf global bäst

1 gillning

Jo, men jag skulle inte säga att 60% skillnad i avkastning på 11 år är en liten skillnad.

3 gillningar

DNB med sitt bredare index klarade börskraschen bättre exempelvis vid Covid?

2 gillningar

Jag pratade om perioden jag svarade på. Finns troligen hundratals andra investeringar som gått bättre under period x, nämnde inte dessa heller.

Men jag höll mig till frågan jag svarade på.

DNB Global Indeks handlades tidigare i andelsklass A i NOK, därför stämmer inte grafen hos Avanza före ca 2023.

På Nordnet ser vi den rätta grafen:

Vi får se om ytterligare 10-15 år om det diffar mer än 2%enheter :sweat_smile:

4 gillningar

Coolt, detta visste inte jag. Då hade jag ännu mer rätt. Inte ofta det händer. :wink:

2 gillningar

Jag antar att du menar procentenheter?

Då har vi kommit fram till att både DNB Global Indeks S och Länsförsäkringar Global Index är två bra fonder. :partying_face:

4 gillningar

Absolut! Har man någon av dessa så kan man vara nöjd :hugs:.

1 gillning

Vi kan även pilla in fonden Swedbank Robur Access global, även om den är yngre.

Den följer i princip samma kurva som DNB och LF och är också artikel 8.

1 gillning

Vad är en artikel 8-fond?

1 gillning