Förklaring till och riktlinjer kring användning av emojis i forumet

Visst. Som renen kan den missbrukas. Så i framtiden kommer nya och säger kanske

Vad tycker ni om dessa investeringar.

Får hen 7 :poop: och kanske tror att folk kallar hen för en jävla skit :smirk:

Vän av kaos. Nejdå. Jag släpper det här nu. Jan har tagit ett beslut och jag tycker det är bra att han gör det.

4 gillningar

Om man nu måste vara en paragrafryttare så tänker jag att skithög inte är en konstruktiv emoji.

2 gillningar

Jag har ingen stark åsikt om exakt vilka emojis som ska finnas, men det stör mig oerhört att du valt ett ojämnt antal…

Kan inte :clap: tas bort nu när vi har :100: och :+1:? Alternativt lägg till en, vilken som helst!

10 gillningar

På tal om att tolka olika, “Utvisning!”… Och då är jag inte ens nå’n sportfåne :grin:

Inte helt enkelt det här…

4 gillningar

Får också lite OCD.

3 gillningar

Nä det passar sig oftast inte för seriösa diskussioner men ibland är ju kanske inte alla inlägg eller emojis super seriösa.

Jag kan tycka att vi kan spänna av lite. Bara för att någon ger mig ett :no_good_man: eller en :poop: så är det ju inte katastrof :man_shrugging::sweat_smile:

Som alltid hänger det väl lite på användaren att göra något vettigt av det

1 gillning

Kanske :-1:för nej håller inte med. Kallar en varken dum som en ren eller en skit :joy:

2 gillningar

Nu startade ju den stängda emojidiskussionen igen…

@janbolmeson Kör på det som du bestämt el bestäm om. Utvärdera och bestäm ev om igen.

Om det börjar hagla neggo-emojis så tröttnar säkert forumet på det och så tas de bort igen. Eller så rensas forumet från folk som tycker att det blir tröttsamt och det funkar säkert också. Går ju inte att få alla nöjda

3 gillningar

Vad tror vi om att lägga till en krukväxt, så det blir symmetriskt, a’la denna tråden?

För övrigt så ser vi ju redan att symbolen du gjorde färgmatchar :poop: så det är uppenbart att du håller med mitt tidigare förslag. :+1:

@janbolmeson tolka nu inte detta som att jag tycker du ska ha en hög i studion för att skapa symmetri. Det skulle antagligen inte bli bra :bulb::thinking: :poop:

3 gillningar

För att ta hand om:

Lade jag till en 12 på prov.

6 gillningar

Jag ska använda :rocket: ironiskt.

5 gillningar

5 gillningar

De nedan är okay, de fattar alla och er raket passar bra för guld. 100 vet jag inte vad det är, klappet är väl detsamma som tummen upp och “No” ser ut som en skolpojk som dirigerar flyget på Kastrup, finns det inget bättre?

1 gillning

Det blir lite lustigt då hjärtat i forummjukvaran representerar like/gilla och är defaultalternativet som man trycker på om man inte gör long press och får de andra alternativen. Blir då konstigt om den är till för att uttrycka kärlek när mjukvaran är designad för att den ska vara gilla.

3 gillningar

Är det det den betyder kommer jag använda den frekvent :rocket:

2 gillningar

@janbolmeson använder :person_gesturing_no: utan att förklara varför.

5 gillningar

Han har makten att göra det. :grinning_face:

2 gillningar

Jag har inte bestämt mig än. Är det Boeing Starliner, SpaceX, eller Missilen i första Independence day?

Jag känner att han behöver skriva ett inlägg så jag kan svara med :100: och sedan ändå använda :rocket: när han inte ser.

2 gillningar