Så allt är datadrivet i din värd, allt måste ha en källa man kan hänvisa till, det går inte att logiskt resonera fram att en person ex skulle kunna tänkas vara mer mottaglig för information som inte kräver att denne helt avfärdar tidigare ”kunskap”/råd som dessutom varit lyckosamma?
Gissade på att den halmgubben skulle åka fram, men man kan inte ändra allt baserat på vad varje individ tror heller.
Någonstans vill man ju ha någon mätbarhet för att verifiera saker om man ska kunna bedöma om något är en förbättring eller försämring. Oavsett hur man gör det
Vilken halmgubbe då? Du efterfrågade ju ”någon form av data som stödjer ditt förslag”, och jag ställer då en (helt naturlig) motfråga om du menar att man inte kan resonera sig fram till saker.
Det här är en halmgubbe. Att jag bad om något som visar på att ett förslag är en förbättring betyder inte att något av det du skrev här är sant. Det är en egen förvridning.
Det är klart man kan resonera sig fram till vissa saker. Men det är lurigt att ändra ett råd baserat på vad du tror händer i en hypotetisk situation utan något som helst stöd så klart. Det utesluter inte att andra situationer kan resoneras fram till.
Gillar inte flaggningar, det borde vara obligatoriskt i så fall att ange varför man flaggar så att moderatorn kan agera på det. Jag upplever att vissa flaggar bara för att de inte delar personens åsikt, dvs en helt onödig flaggning. Och när inlägget döljs så blir man givetvis nyfiken och tittar ändå, dvs att dölja blir bara ett onödigt krångelmoment om man ändå tittar på vad som skrevs för att förstå varför det flaggades.
Jag stör mig extremt mycket på de som använder TLDR, oftast helt i onödan. Lite som att man vill göra sig viktig genom att använda den bokstavskombinationen som ju många faktiskt inte känner till vad det betyder eller hur det är tänkt att användas. Antingen skriver man kort och kärnfullt eller gör en utvikning planerat. TLDR tillför inte ett smack utöver att det är ett irritationsmoment.
Urban Dictionary har många kreativa förklaringar på vad olika fraser betyder, en av de bästa för TLDR enligt min mening är:
För min del så får gärna anonyma flaggningar vara kvar.
Själv döljer jag hellre trådar och ibland även konton som helt spårat ur.
Men har flaggat inlägg som är helt åt skogen vad gäller respekt för människor över lag. Men det är oerhört sällan jag stött på det här.
Men har själv hängt i olika onlineforum sen slutet på 90-talet och en viss anonymitet krävs när man stöter på vissa individer. Om anonymitet för just flaggningar skulle tas bort så följer ofta personliga trakasserier och hot.
Har själv råkat ut för det i vissa sammanhang, vissa gick så långt så de fick polisanmälas.
Så för att kunna behålla en viss nivå av vettig kommunikation mellan oss användare, så tycker jag att systemet idag ändå fungerar ok.
Är 5+5=10, har en kvadrat fyra kanter, kommer TCOn för en bil bli x med sannolikhet y.
Inte, kommer de flesta människorna att göra beslut x om jag ändrar råd y till z. Det är alldeles för komplex fråga för att bara resonera sig fram till utan någon form av data.
Som sagt, ointresserad, oproduktivt - vi kommer inte komma överens om något här.
De kan man redan men jag skulle önska att man kunde stänga av alla utom det sista alternativet för att tvinga fram en motivering för alla flaggningar. Då skulle man nog få stopp på en hel del okynnesflaggningar.
Medhåll. Så använder jag det och det minsta man kan förvänta sig är att en flaggare faktiskt berättar varför hen flaggar. Att bara vara lite internettiskt småkränkt eller ha en dålig dag lär då framgå till moderatorerna också.
Inte om det står “låt oss veta i detalj…”. Om någon skriver “irrelevant” eller “olämpligt” utan vidare förklaring så bör moderatorn lämna det utan åtgärd.
Jag som moderator tycker att det i de allra flesta fallen är tydligt varför ett inlägg flaggas givet anledningen. Är det mer tveksamt underlättar det väldigt mycket om den som flaggar väljer det nedersta alternativet och förklarar varför den flaggar.
De översta tre valen behöver ingen närmare förklaring.