Finns det någon anledning till att man som användare inte blir meddelad om ett inlägg tas bort?
Kan tycka att det absolut vore på sin plats att meddelas när så sker med en vettig anledning…
Finns det någon anledning till att man som användare inte blir meddelad om ett inlägg tas bort?
Kan tycka att det absolut vore på sin plats att meddelas när så sker med en vettig anledning…
Kanske bara är att vi är lite lata ibland.
Ja, det är ju därför man inte skriver särskilt mycket här längre. I sina strävanden att skapa något som skall vara trevligt för alla har man jagat iväg alla som tänker konträrt. Kvar blir indexkramande och mellanmjölk. Det har blivit för likriktat och sossigt tyvärr. Vissa moderatorer tar dessutom ut svängarna för mycket och klarar inte av att separera sin roll som moderator från sina egna politiska ståndpunkter.
Jag delar ju inte riktigt den uppfattning. Särskilt eftersom jag misstänker att det är utmattningssymptom-tråden som refereras till. Det var jag som tog bort inläggen då jag inte upplevde att de bidrog eller gick i linje med forum-riktlinjerna. Något även fler personer anmärkte på. Inte bara moderatorerna eller jag.
Nej, den är bara en parentes i sammanhanget. Det här problemet är större än så. Men det är inte säkert att du ser det som ett problem. Du gör ju givetvis som du vill men jag varnade dig för den aktuelle moderatorn redan när du tillsatte honom.
När det gäller mellanmjölk så är det ju som det är. Konträra tankar stampas rätt snart ned här.
Jag tar gärna emot konkreta förslag då den här diskussionen blossar upp från tid till annan och jag har fortfarande inte knäckt koden. 
Här är några konkreta förslag:
Edit:
@Anonym gör ett utmärkt jobb som moderator på den här bloggen och bland de bästa vi har. ![]()
. Duktig på många sätt och sköter sitt jobb gratis utmärkt
. Vad kan man kräva mer @janbolmeson ? Jag har 100% förtroende för @Anonym ![]()
Annars kan du också vara höger moderator om det är så viktigt @shield
? Det är lite dåligt med höger tänkande på den här bloggen vildt gissat bara 80% ![]()
![]()
Oj, så förvånande att du ser det så Jacke! Du som alltid är så konträr och förfäktar åsikter som verkligen går stick i stäv med körsången här. 
Nej, jag vill inte vara moderator. Har varit det på ett stort fora under många år en gång i tiden. Jag var väldigt försiktig med att radera saker och om jag gjorde det så såg jag till att ha torrt på fötterna.
Hej. Du måste ha vaknat upp på rejält fel sida för att börja sprida dessa ståndpunkter i så många trådar. Nästan så jag börjar fundera vilken öm tå jag trampat på och när. Det du missat är att vi moderatorer gör det tillsammans och att vi alla agerar utifrån en gemensam måttstock. Att bara gå till angrepp mot mig är intressant när det är flera moderatorer som varit aktiva i en och samma tråd allt som oftast
. Dessutom är det inte jag som modererat dina inlägg, bara så du vet innan du hävdar det också.
Sedan kan jag tillägga att alla som läser teori av något slag på universitet läser just det du hoppar på. Det gör inte att alla dessa studenter helt plötsligt är eldsprutande monster från en politisk sida du inte synes uppskatta
.
Här är en tråd där flera diskuterar Karl Marx och så mycket mer. Enkel att hitta med en sökning och flera användare inblandade i diskussionen. Du gör det för enkelt för dig och jag är inte din väderkvarn.
Skulle det vara vettigt att ha denna debatt i vänliga privata meddelanden emellan @Anonym och @shield för att hjälpa till att förstå varandra bättre?
Det verkar inte handla om anonym flaggning.
Jag och @Anonym förstår varandra ganska utmärkt
. Det är @shield som har lite svårt med oss ganska ofta ![]()
.
Tycker du det
? Fast jag drar 100% åt vänster medan @shield är 150% åt Höger ![]()
![]()
Glädjande att ni finner intresse i att spekulera kring min politiska hemvist. Jag tror på att försöka maximera individens frihet, en fri marknad och kapitalism.
Till skillnad från Aether så tror jag att Ludwig von Mises eller Hans Hermann Hoppe kan beskriva kapitalismen på ett mer objektivt sätt än portalfigurerna som kom att inspirera till några av historiens absolut mest blodiga statsomvälvningar och folkmord.
Bra förslag. Jag har försökt göra det med att vi har separata trådar för. Vi kan absolut starta ett wiki-inlägg om t.ex. momentum-strategier, det är ju upp till var och en att börja. ![]()
Jag tycker att @Jacke78 gör ett jättebra jobb så det är en non-starter för mig att göra någon förändring där.
Nu börjar RT åter tillåta flaggningar av det som endast gäller personliga åsikter såsom klimatfrågan.
Är “klimatkrisen” en bluff eller inte? Det vet vi inte förrän om många år.
Nej, det är inte ‘personliga åsikter’ som är anledningen till att flaggningar av inlägg accepteras - det handlar om språkbruket och inget annat. Punkt.
Om folk har svårt att använda vanligt språkbruk och måste dra till med tillmälen är det inte särskilt konstigt om det flaggas stup i kvarten. Det är också stor skillnad på att skriva “jag tror” och “så här är det” även om jag vet att vissa använder det senare och faktiskt menar det första (men det är deras ansvar att ändra sig). Det senare ses nämligen som försök att sprida felaktigheter och rena falsarier medan det första på sin höjd riskerar att få den som skrivit att framstå som dum. Jag är personligen hellre sedd som dum eller feltänkande än en konspiratorisk foliehatt. Jag kallar inte heller någon foliehatt i en diskussion. Jag nöjer mig med att tänka det.
Så åter till kärnan - skriv nyanserat och formulera dina tankar i ämnet, inte vad du anser om dina meningsmotståndare. Sedan tycker jag det är lite komiskt att en del tar så illa vid sig av en flaggning. Är anonymiteten problemet kan jag köpa öppen flaggning, jag tror nämligen inte att det skulle förändra vilka som flaggas och hur ofta heller för den delen.
Olika måttstockar används. Den som följer det etablerade narrativet får väldigt stor frihet att uttrycka sig, och knappt någon reagerar på hur den formulerar sig om en motpart. Den som uttrycker något som går stick i stäv med den etablerade “sanningen” mäts med en helt annan måttstock och ges absurt lite utrymme, plötsligt är alla överkänsliga, lättkränkta och vill inte vara intellektuellt hederliga nog att faktiskt försöka förstå.
Och så heter det att jag tar illa vid mig
Det är ju för tusan inte jag som flaggar mina meningsmotståndares inlägg!
Ska jag skratta eller gråta inför vad som pågår här, jag vet inte.
Vad var det för fel på språkbruket?