Forumförväntningar

Jag skulle säga att det som är en utmaning är att i forumet så krävs det att man har väldigt goda argument och är beredd att utmana sin syn på saker.

Det har ju hänt mer än en gång att jag har fått ordentligt mothugg på avsnitt och saker jag skriver. Jag personligen uppskattar det men det är klart att den initiala reaktionen är att man tycker att den andre har fel. Det är ju det som tyvärr är standard på nätet idag.

Jag tänker spontant på trådar vi har haft på sistone som har utmanat min syn tex:

@axr:s tråd:

Tråden igår:

Alla diskussioner om räntefonder på sistone tex. Den här nivån som vi förväntar oss av oss själva förväntar vi ju oss av andra också. Då blir det ju lätt att man upplever att det som att man bara får ha en åsikt eftersom man inte ser det som en möjlighet att vässa sina egna argument.

Sedan tror jag också att en hel del missar kommer från att man är olika långt på den ekonomiska resan. Jag och många har ju mer än 10 eller 20 års erfarenhet och ser då andra saker. Det är klart att man inte blir entusiastisk när nästa stora aktieraket presenteras då vi sett det både en, två och tre gånger.

13 gillningar