Välkommen till forumet @hasse89
Du har fått bra svar ovan, jag kommer med ett svar från sidan och det är att det här är inte ett problem som du kommer att lösa rationellt, det är du stark i och hade det gått lösa på det sättet, då hade du redan gjort det. Detta är INTE ett pengaproblem, sorry.
Det här är ett emotionellt problem och ett klassiskt “one-more-year”-problem. Det här handlar mer om att omforma det här till frågor såsom:
-
Hur vill du känna? / Hur kan du låta livet kännas lika bra som det faktiskt är? / Hur kan du istället njuta dig till framgång?
-
Åt vilket håll pekar din livskompass? Vad är viktigt på riktigt för dig? Vilka värderingar motionerar jobbet åt dig? Vilka värderingar är det som du just nu inte får uttryck för? (t.ex. känsla av frihet upplever jag utifrån din text) etc.
-
Hur ser en ideal period i livet ut idag och i framtiden?
-
etc.
Förmodligen, om jag ska generalisera när jag haft coachsamtal med andra i liknande situation som din så handlar det om att man ändå gillar det man har gjort, men det har liksom sprungit ifrån en. Företaget startade för att man ville “föda fram något”, man fick uttryck för sin kreativitet och andra värderingar, men någonstans längs vägen gick det från att vara roligt till att bli ett måste. Det är inte längre man själv som håller i kopplet och styr, utan det är någon annan.
Den initiala tanken är ofta “nu skiter jag i det” och gör något annat och då hamnar man i vad? Ofta de som har skitit i det har sedan saknat det. Så vad det handlar om är att ändra förhållningssättet till det. Dvs. det här är ett:
Det handlar inte om hur man har det utan hur man tar det.
Jag kan tyvärr inte coacha dig genom det via forumet i skrift, men om du vill ta ett samtal skicka ett DM eller mejl. Det här är dock frågor som vi också jobbar med i RikaTillsammans-programmet, det skulle kunna vara ett alternativ.