Och bry sig tillräckligt för att betala för det ![]()
Man får sällan betalt för slit eller hårt jobb. Man får betalt för resultat.
Om så inte är fallet, ja då bör man kanske se sig om efter en ny arbetsgivare.
1.4% i löneökning fastän man är i ett, åtminstone på landsbygden, bristyrke. Undrar stilla vilket påslag våra politiker får? Nej, min uppfattning är att nyttan av det arbete du utför är inverst relaterad till lönen. Vem utför med handen på hjärtat mest nytta av en politiker och städerska? För mig är svaret givet.
1,8% meddelade chefen men lyckades få 4,6% så det är jag faktiskt ganska nöjd med 
Fick 1,65% i löneökning och summan motsvarade den fastställda nivån för “god prestation”. Jag jobbar statligt och är nöjd med det. Eftersom jag ligger relativt bra till hade jag inte förväntat mig något extra påslag i år, alltså tilldelning över “god prestation”. Att det är genomgående bra nivå bland kollegorna gör att det inte finns så mycket “överskott” att omfördela i praktiken.
Förhandlade 1.8% till 6% så helt klart nöjd 
Precis haft min sittning (egen förhandling då jag inte är fackansluten). 3,85% landade det på.
Jag är nöjd men avslutade med att det får bli nå’t liknande nästa år.
2,8 %, men chefen tyckte att hens utrymme var för litet i lönerevisionen och hen initierar en process som ger mig ytterligare 5,2 % i höst. Så totalt 8 %, det känns helt okej 
2.7% blev det för mig. Får sikta på att leverera mer värde nästa år helt enkelt
(kanske sluta kolla RT-forumet på arbetstid?)
Förhandla om arbetsbeskrivningen istället så att det ingår ![]()
Fick dessvärre inte de beskeden jag önskat och krävt från min nuvarande arbetsgivare. Därför har jag börjat söka mig vidare och hoppas ha något klart inom kort. Löneanspråket ca 15-20% över min nuvarande lön.
Löneökning med 6%. Det är tack vare individuell lönesättning. Som statligt anställd är jag verkligen nöjd.
Chefen föreslog 2.5% (vilket då alltså skulle vara för 18 månader, eller 1.7% i årstakt, pga fackets covidavtal).
Jag krävde 6.7%.
Det gick inte igenom. Så från Augusti har jag ny arbetsgivare. +8.1% och bättre arbetstidsförkortning.
Bra jobbat!
du visade vem som var den riktiga chefen!
Uppdatering på mitt eget inlägg:
Just fått ett jobberbjudande med en löneökning på 34%.
Fantastiskt erbjudande så klart men trist att man ska behöva byta jobb för att få skälig lön.
Nåväl. Nya möjligheter!
4,6% vart det, not great, not terrible, men ganska nöjd hursomhelst.
Ska du lämna så vill jag ha uppdateringen innan du sticker, bytte du jobb eller fick du en högre lön ?
Håller med till 100%
Finns nissar jag stött på som jobbar 100 timmar i veckan och producerar noll värde.
Alltid upptagna så de blir flaskhalsar för alla andra.
Klagar hela tiden på allt och blir till slut utbrända.
En annan delegerar och prioriterar istället och lägger tid på att lösa riktiga problem snabbt när det behövs. Dessutom tid och energi att nätverka och bygga relationer.
Precis. De som jobbar över vanemässigt förstör för andra anställda och ofta för företaget.