Vi har diskuterat i MonteCarlo-tråden hur man kan placera ut sina tillgångar i tid och räkna över hela ens livslängd, då ser man tydligt effekten av illikvida tillgångar som kommer loss i framtiden, och framtida kassaflöden. Kolla där om du är intresserad!
Man kan labba med att ta loss pengar i lån, lägga till räntebetalningar osv också, om man vill, bara att ändra siffrorna till det man vill testa. Man kan lägga in huset i simuleringen också, om man vill, med uppskattad avkastning eller bara följa inflationen för det.