2 vuxna 2 barn
Hyreslägenhet ca 11000kr 80kvm
Mat kläder nöjen ca 12000kr
Transport ca 1500. Hyr bil ca 1gng pr mnd, har eldriven lådcykel, cyklar året runt.
Är nöjd när man kan spara ca 10k/mnd samt lägga undann lite till semester osv.
2 vuxna 2 barn
Hyreslägenhet ca 11000kr 80kvm
Mat kläder nöjen ca 12000kr
Transport ca 1500. Hyr bil ca 1gng pr mnd, har eldriven lådcykel, cyklar året runt.
Är nöjd när man kan spara ca 10k/mnd samt lägga undann lite till semester osv.
Riktigt bra gjort av er att hålla nere kostnaderna så mycket, imponerande!
Oj ser inte framemot när vår dotter blir lite äldre med era siffror .
Runt 14’ har vi i utgifter, vi bor i en hyresrätt och vi har inga lån förutom CSN.
Det går att hålla nere kostnaderna någorlunda om man inte drar på sig lån och spenderar hej vilt .
För vår del är det framförallt maten och bilen som är de största utgiftsposterna, vi tycker det är viktigt att äta gott och det är ngt vi inte vill tumma på men det är ju upp till varje familj vad man prioriterar.
33 000 2 vuxna och 2 barn räknar med maten utigfter räkningar bilar allt möjligt även sparande för resor
Semester och rennovering är annars två kostnader som drar iväg för oss.
2 vuxna två barn 4 och 9 Villa pool två bilar
Driftskostnader ca 17000 kr/månad.
Med semester utomlands (medelhavet) och diverse småprojekt runt 26000 kr /månad, det kan vi leva gott på.
Saknar inget.
/
Två vuxna och ett barn, villa och en bil.
Ca 40k kr per månad för den vardagliga driften av hushållet.
2vuxna 2 barn nedre tonåren 30kkr/mån inkl värdeminskning på bil o 1 chartersemester per år, radhus i storstad, hyfsat lågbelånade för att vara i storstad
17000/mån är bra jobbat!
Wow hur lyckas ni med det? Riktigt bra jobbat
Du har några av de billigaste bilarna och villan med pool jag hört talas om.
Jag som ändå tycker 17 000 kr/månaden är dyrt…
Cirka vad vi läggger på driftskostnader,
Bil 1, 2500 kr/mån inklusive allt
Bil 2, 5000 kr/mån inklusive allt
El 1500 kr/mån
Fjärrvärme 1500 kr/mån.
Vatten och sophämtning 800 kr/mån.
Hemförsäkring 400 kr/mån
Bredband + tv 400 kr/mån
Totalt: 12 000kr/månad men då tillkommer pool men tror inte den kostar 60 000 kr/år,
Hej! Du lever billigt men jag noterar att Du utelämnade mat- o ränte-kostnaden som många av oss andra inkluderat. Eller bor Du obelånat? Gissar att er månadskostnad stiger till minst 22kkr, eller?
Bor obelånad och lägger runt 6 ksek/månaden på mat och skrev genomsnitt utgiften per månad högre upp (ca 30 ksek/månaden).
Främst barnens aktiviteter, semester, rennoveringar och nöjen som drar upp kostnaderna.
Strax över 30k per månad, inkl. dyr hyresrätt, sommarstuga vars lån stigit något, bil med lån och kringkostnader, barn med aktiviteter, alla rimliga försäkringar och matkostnader om ca 6k per månad.
2 vuxna, 1 barn på 4 år i villa med 2 bilar (en leasad).
Runt 39 000 per månad, inkluderar allt (även kläder, resor osv) förutom månadssparande och renoveringar.
1 vuxen 2 barn (9 och 10 år), hus(liten gård) och bil.
16000 kr/månad för att hålla hela skeppet rullande. Det inkluderar då amortering, sparande, försäkringar, mat m.m. …det vill säga, allt som varje månad ska ut.
Med boende, mat, CSN, aktiviteter, resor, försäkringar, div. grejer till hemmet, kläder, aktiviteter, trasiga vitvaror, service på bilen, bensin, julklappar, födelsedagar etc. etc det vill säga TOTALT. på 3 barn så har vi i drygt 50k i utgifter per månad (snitt).
Jag räknar på årsbasis: (hur mycket pengar har vi fått in netto - hur mycket pengar har vi sparat till “framtidskontot”) / 12.
Jag förstår inte hur flera av er andra kan leva så billigt, antingen jämför vi päron eller äpplen eller så lever ni som kyrkråttor.