Det står här ovan 50 eller 100 inlägg att jag har missförstått
Dvs
Max 3% på en månad
Max 0,4% idag
Prata belopp när procent är det enda intressanta är meningslöst.
Sen verkar du tyvärr inte kunna förstå poängen med det folk skriver.
Inte en bra idé att du ska dra slutsatser utan premisser du kan visa.
Du vet inte vad värdet var för en månad sedan eller hur vet du det?
och vad menas med “max” ? Borde du dra väldigt snabba slutsatser själv utan underlag?
Det vore enklare att diskutera om ni andra helt enkelt slutar att hela tiden försöka hoppa till en slutsats som inte följer.
Du sa du hade minst 10miljoner. Uppgången är 300000kr.
300 000 / 10 000 000 = 0,03 = 3%
Inte så jävla svårt och det är ditt bästa senario.
Du säger att vi för se om 1-2 år. Så länge man vi tjuvkika bakåt. Mer bild än text här för du verkar bli så upprörd av text.
Från 25kr till dagens nivå
I år
3 år
5år
Max
Och ja den föll mer i både 2020 kraschen och 2022.
Det kommer snart fler och fler kommentarer att jag har missförstått och mängder med slutsatser som är grundade på era antaganden
Nej det där är ditt antagande. Det står ingenstans att jag hade 10 miljoner för en månad sedan.
Du måste verklligen sluta att hoppa till felaktiga slutsatser nu
Det kommer snart ännu fler kommentarer att jag har missförstått, och att jag inte gjort rätt, och att ni andra är experter
Menar du att senaste månaden gjort så stor skillnad att du gått från mycket mindre än 10 till 10 miljoner?
Jag menar att du ska sluta försöka dra en slutsats som varken är efterfrågad eller riktig
Skriv procenten då!
Det vore exempelvis intressant att jämföra med en konkurrerande portfölj som faktiskt finns, istället för en teroretisk efterhandskonstruktion
Det står i förstaposten att han har mer än tio miljoner (eller han och han, det är kompis, lån, skatteskulder etc) och då är ju 300k mindre än 3 % ökning på en månad. Det kanske är sååå han menar?
![]()
(Mina globalindexfonder steg 3,78% resp 2,82% i juni.)
Ja, precis gav han bästa möjliga senario med den data han gett men gnäller iaf.
Nu har jag kollat och jag hade betydligt mindre än 10 miljoner för en månad sedan.
Nu kommer ni andra iallafall att skriva att jag har missförstått hela världsekonomin, ni andra kommer att dra era egna slutsatser på helt påhittade antaganden, och ni kommer att utnämna er själva till experter på ekonomi
Skönt att jag inte ändrade portföljen för jag vet att kommentarerna här är s***
Toppen, vi påminner dig om två år (eller vad det nu var du skrev tidigare)?
Japp. Vi gör så.
Du nämner inte ordet utdelning. Du kan väl bemöta mitt argument iallafall. Risken i utdelningen är ungefär noll. Utdelningen ökar volatiliteten. Därför blir din slutsats felaktig.
Min Avanza-statistik, alla konton (KF, Depå, TJP, IPS)
Info:
- Inga insättningar senaste 3 åren.
- idag uteslutande globalindexfonder
- Fram till Nov 2023 var 15% guld+krypto resten globalindex
Här har jag ökat 2 miljoner på 10 månader MEN jag har missförstått eller hur, och i själva verket är det ni andra som är experter eller hur
Definiera betydligt. 9, 8, 6, 3 miljoner?
Eller skriv ut procenten så uppgången så vi har något vettigt att relatera till.