Najs. Nya musikinstrument är helt klart en källa till lycka. (Sen har jag genom livet kunnat konstatera att även den har diminishing returns. Men där går åsikterna isär. =) )
Bra ljudsystem. Hoppas Du menar med rejäla högtalare o riktig baslåda med stor magnet och inte några kompakta nutida varianter ![]()
Thailandsresor helt klart. Magiskt land! ![]()
Wow, kollade upp Rémy Martin Louis XIII. Där ligger jag rejält i lä med min JW Blue Label som jag smuttade på senast igår. Men den där cognacen kanske man bara dricker lite vid rejäla högtider antar jag?
Nästan allt jag köper gör livet rikare. Bara där jag sitter nu ser jag flera saker som gör vardagen lite rikare. Det är mycket som är nytt så jag känner inte ens att jag saknar något. Saker som skavt i vardagen jobbar jag kontinuerligt bort för att få ett lite rikare liv. Som alltid gör jag det för mig själv och inte för någon annan.
Något jag uppskattar mycker är zipscreen markisen till sovrummet, så enkelt och så bra. ACn är oxå riktigt nice. Jag sover lite bättre när det är svalt, det kan jag få varje dag.
Allt som kan styras med app ger ett extra värde.
Folk kommer bara svara med sina hobbies. Rätt meningslöst egentligen eftersom det är så individuellt.
Tänk så här vid konsumtion:
- Eliminera saker som irriterar dig och ditt liv.
- Upplevelser som skapar minnen och ger lärdomar.
- Sånt som gör det lättare att umgås med vänner du tycker om.
- Prylar som förändrar hur du lever i en positiv riktning
Ah, fint val! Köpte en tavla på en 964 C2 som motivation när jag fick mitt första jobb, men är inte riktigt där än
Priserna har inte direkt gått ner sedan dess haha! Så det är nog ingen dum investering rent ekonomiskt heller, det bästa av båda världar!
Tack! 944 och kanske just S2:an känns lite bortglömd och orättvist behandlad bland alla 911-purister ibland. Men det är mycket Porsche för pengarna, det mesta är hyffsat enkelt att göra själv och det finns väldigt mycket bra info online. Priserna på delar är överlag inte så farligt heller, om man inte har otur med vad som behöver bytas ![]()
S2:an är ju finfin! Närmaste släktingen till min 968 (hej hej!). Jag upplever ändå att transaxelbilarna fått ett ganska stort uppsving i hype på senare tid. De har blivit lite äldre, lite ovanligare och lite mera kult. Sen att de länge gett oerhört mycket körglädje för ganska lite pengar tror jag har spelat in i att fler fått upp ögonen för dem. Priserna har också rört sig stadigt uppåt där med, och lite smått ironiskt så verkar intresset öka när priset ökar.
Som du säger, de är också väldigt driftsäkra och relativt billiga och enkla att äga. Vår förra 968 (som dessvärre blev påkörd och inlöst) kördes som daily-driver i ur, skur och snöstorm i ett antal år helt problemfritt.
Mecka. Det är en av de där grejorna jag alltid velat vara bra på, men inte är särskilt sugen på att göra jobbet för att lära mig. Så realistiskt blir det nog inget med det, mer än byta nån lampa och fixa smågrejor. Men jag är imponerad av folk som kan varenda mutter på sina bilar.
Ska 944:an bli renoverad till original, eller ska den bli busbil? =)
Du får dra ihop meckarkurser här under “rikare liv”-delen. “Mecka tillsammans” Jag är på! ![]()
Samma här. Har haft min kniv i närmare 15 år och har haft användning av den minst en gång i veckan. Även givit bort som present flera gånger
Mina 6 traktorer och några skogsmaskiner. Gör ett otroligt mervärde i livet
Ett djur om man är djurvän. ![]()
Jag investerar ju för framtiden så jag väntar med spänning på en ökad produktion från mina små frukt- och nötträd jag har planterat. De största investeringen är just mitt boende, jag njuter nästan varje dag av friheten, möjligheterna som det ger mig. Även om jag ibland tvingas ta tag i alla måsten som följer med.
Den senaste investeringen har ansträngt min ekonomi, men gör så att färden till och från jobbet blir en betydligt mer säker och avkopplande historia.
En riktigt bra säng så man vaknar utvilad och redo för en ny dag.
Som bonus min vintage Tank Louis. Mer ikoniskt än så blir det inte. ![]()
Kul med fler transaxel-Porschar på forumet! Har du haft 968:an länge?
Helt rätt om priserna! Mitt ex har varit avställt i 13 år och såldes som ett projekt. Fick ändå betala en summa som hade gett mig ett väldigt fin exemplar för inte allt för många år sedan. Men jag tror priserna kommer fortsätta uppåt, framför allt för dom lite mer ovanliga modellerna och vidare till 968.
Haha, lite tidigt för det kanske! Jag är enbart en glad amatör som äntligen fått mitt första garage och är överlyckligt att jag inte längre behöver byta olja liggandes på trottoaren i Malmö
Målet är just nu inställt på att inte rasa motorn när jag byter alla bälten ![]()
Trots att den har varit avställd i 13 år har den (vad jag vet, peppar peppar) inga större mekaniska problem och jag kunde köra hem den utan problem. Så första steget blir att gå igenom allt som behöver bytas och få den besiktigad. Målsättningen är att vara med på något event i sommar. Sen finns det lite rost att ta hand om till nästa säsong.
har säkert tappat bort 2-3 stycken genom åren och direkt känt mig handikappad!
Har även gått igenom (ett antal) säkerhetskontroller (omedvetet) på flygplatsen med den!
Maskinen har pipigt, de har kollat med pinnen, de har därefter “padded down” och skickat mig vidare ![]()
Jag har den på nyckelknippan så tappar inte bort den. Kan verkligen tänka mig att man skulle känna sig hjälplös utan den ![]()
Har också råkat ha med i handbagage många gånger av misstag men aldrig blivit stoppad för det, bara upptäckt i efterhand.
Grattis till Er!!
Dina bästa tips på bra (slutna) lurar?
Att investera i tid.
Rensa bort alla åtaganden i kalendern som inte är nödvändiga (mer än man kan tro). Rensa i aktiviteter och umgänge, det som tar mer än det ger ska bort. Skapa en arbetssituation som du kan leva med, våga säga nej till det som inte är ditt ansvar.
Tid = hälsa och balans