IPOer denna vinter. Vilka ska vi teckna?

W5 känns mindre tråkigt och högre risk och större chans.

1 gillning

GodaTider avrådde från att teckna denna. FYI.

2 gillningar

Alltså en serieförvärvare inom slamsugning.
Om man behöver en tipstjänst för att avstå så ska man nog hålla sig borta från IPOer helt. :nerd_face:

Vilken då och varför? Hittar inget på godatider.

…ok redigerar mig själv, du syftar på Norva…

Min telefon hänger inte med, ibland ser jag inte vem som svarar vem. Sorry

@MaxB svara väl på kommentar gällande norva24 :thinking:

1 gillning

Jag känner igen mig! Jag har inte bränt mig ännu, men inser att jag sitter och letar efter något som kan fungera. Innan köpte jag bara då RT/ @janbolmeson rekommenderade.

Jag håller tummarna för att Titania går vägen imorgon och sen tar jag också en paus och bara kör när det är övervägande konsensus om uppgång :slight_smile:

Jag tror att efter slakten i Norva24 igår kommer det vara riktigt hårt säljtryck för alla IPO:er, magin är liksom bruten. Köplägen?

250 st i Titania blev tilldelningen för mig.

Ansökte på 2 KF med samma personnummer gällande Titania.
Konto 1, sökte 600 - fick 300.
Konto 2, sökte 300 - fick 0.

Hoppas på lite uppåt nu i ökningen då, så att jag kan ta min IPO-paus :slight_smile:

ISK sökte 300 fick 0
KF sökte 300 fick 0 :man_shrugging:

Sökte 400 + 400 och fick 250 + 250. Lycka till alla som fått!

Tänker lite som du ang magin men flera kommer gå bra i samband med ipo, tror jag. Man ser inte lika många flaggor om övervärderade bolag som för ett tag sedan så tror rådgivarna har justerat för att folk/investerare ska våga kliva på tåget. Letar nu efter bolag som ser bra ut, såklart, men också har liten float och där ägare säljer lite eller inget. Hoppar över ipoer där ägare/nyckelpersoner säljer av mycket. Och där man ser tillväxt och tjänar pengar i bolaget redan. Samtidigt är jag mer likvid för att hitta något guldkorn om jag lyckas vore det kul. Det där med tajma marknaden har liksom aldrig funkat för mig.

Fick 300 men hade sökt mer, håller tummarna

Där nöjde jag mig :slight_smile:

1 gillning

Jag tror att börsintroduktionen av ett slamsugningsbolag har ytterst marginell påverkan på resten av universum.
Dessutom skulle jag knappast beteckna det som “slakt” med den lilla dipp vi såg igår. I så fall är väl allt över 10% en “tjurrusning”?

:slight_smile:

Sålde 300+300 för 24,5 i callen. Det får väga upp för Norva från igår.

Tror ni det är värt att gå in och köpa mer Norva i tron att det repar sig?
Det kan ju bara vara så många som är villiga att sälja den till förlust.
Carnegie ser ju ut att fortsatt stödköpa i mängder.
Och dom som sålde igår verkar ligga lågt…

Ingen tilldelning i Titania :frowning:

Vad tror ni om Estea?

Ta en titt på Nattaro Labs. Har handlats under halva teckningskursen idag på första handelsdagen.

OBS: se nedan om teckningsoption

Notera: Det är ingen IPO.

Det är givetvis tråkigt för alla som tecknat.
Samtidigt inte särskilt chockerande. Alla varningsflaggor lyste rött. De utnyttjande t o m sin övertilldelninsoption trots fulltecknat erbjudande, det brukar inte tyda på seriös prissättning.