Nu jäklar, håll i hatten för här blir det åka av! Nu ser det ut som att det är @janbolmeson jag svarar, men han får ju skylla sig själv som citerar en mupp.
Aldrig i livet. Det jag mer allvarligt menar är att folk skriver och/eller pratar på ett sätt för att få en viss reaktion. Självklart kan man rycka på axlarna och skita i dumheterna, men ska man bemöta dem kan det ibland vara nödvändigt att använda samma typ av slagträ om det ska bli en jämn debatt.
(varning: Jag går fram som en trimmad ångvält nedan…)
Han drar här alla över en kam. Bara för att han själv är osäker i sin roll och analt håller sig limmad vid sin läst som en annan överbetald kulturmupp i mediarutan, så behöver det inte gälla folk med andra intressen.
Antingen är det ett intresse eller så har man den mentala tryggheten att veta att ens strategi håller och då har man fullt upp med uppbyggelig aktivitet istället för att racka ner på andra i patetiska inlagor online.
Feltänk. Dumskalle.
Jag fullkomligt “älskar” när människor tycker de sitter på facit. Speciellt amerikaner. För de är så jävla självgoda. #jävlacolumbus
Vem är det som oroar sig egentligen? Kanske någon som löper som besatt i hjulet och driver en massa upptänkliga kanaler för att desperat håva in stålar till sin egen livsstilsinflation istället för att lämna människor med en annan syn på liv och mening i fred?
Synd. Jag hade fasen varit stolt om jag hade en liten del av hans pondus i många frågor.
Är det facit? Okej, kan jag få en länk? Nu är han en dumskalle igen som både lyckas tolka en rörelse på ett enda sätt och sedan samtidigt rackar ner på att det finns folk som inte hämtar Starbuckskaffet på hörnet genom att köra 200 meter med sin jävla Hummer.
Och vissa är äckliga frossare som suger ut planeten, fattiga, underbetalda och torkar sig i arslet med klorblekt regnskog. Deras barn behöver ingen terapi för att de tog livet av sig innan deras obesitasföräldrar som skåpsuper hunnit ignorera dem färdigt i sin strävan efter 80-timmars arbetsvecka.
Nix, inte nödvändigtvis. Men de älskar sin fritid. En fritid de värdesätter högre än arbetet.
Jag har också en teori: Dumma människor tror sig älska sitt jobb mer än sin fritid. Smarta människor vet att dumma har fel.
Självgodhet är äckligare än skit.
Att vilja vara mer ledig säger ingenting om hur man utför ett jobb. Men skulle Jared anställa mig så lovar jag att maska och motarbeta honom i varje aspekt, mest för att han verkar vara en sjukt obehaglig människa. Var ansöker jag? Ingår fossildriven tjänstebil?
Existera för att vara medmänniska, vän, partner, förälder etc. Existera för att skapa en massa spännande saker till skillnad från det som inte händer bakom Jareds tangentbord i hans sorgliga och analt inredda, luftkonditionerade kontor.
Hade inte Jared konsumerat så jävla mycket skit hade kanske syret räckt till även honom där han flåsar på sitt löpband mellan blodtryckskontroller och möten med NRA.
Ja, såklart, för du har inte förmågan att se förbi din egen livsstil och din förutbestämda bild av verkligheten.
Stackare. Testa att varva Swedish House Mafia med nå’n annan hobby, eller varför inte ett uppbyggeligt kåseri om nå’t vettigt istället för det här skräpet?
Racka ner på andras livsval alltså? Fräscht Jared, verkligen.
Hästen vill ha tillbaka sina skygglappar nu. Kan han få det?
Det mest sanna du skrev i hela inlägget.
:
Återigen, #jävlacolumbus
Okej, så det är t o m slit och släng som gäller. Jag trodde du åtminstone tog hand om skiten du köper.
Vad gör dina barn på fritiden? Vem skjutsar dem dit? Vad heter deras favoritartist? Vem är de hemligt kära i? (Du får inte fråga din partner efter svaret!)
Men för helvete Jared, du är ju helt efterbliven! Ja, jag kan lugnt säga att jag skiter i din penisförlängare. Jag behöver inte sådan. Dessutom har jag även en klocka redan.
Samma dygd som ledde FIRE-ivraren fram till friheten att spendera mer tid med nära och kära, i naturen, med sig själv och sin vilja att förkovra sig i kultur, kunskap och annat spännande som vår värld utanför kontorets väggar erbjuder oss levande själar i fysiska kroppar. Är det den dygden du menar?
Varsågod att översätta och skicka till Jared om ni vill.
Nej, jag tycker inte exakt så här. Jag tycker bara att han förenklar så mycket att han nog nästan tror sig själv. Tycker han precis så här då tycker jag mest synd om honom. Och att han har en äcklig syn på människor och livet i stort. Så jag hoppas jag har fel.