"Klarna blöder tre miljoner i timmen – verkligheten har hunnit ikapp"

Dags att sälja sin Tesla nu också!!!

3 gillningar

@janbolmeson Dags att blanka Tesla? :wink:

3 gillningar

Helt plötsligt när jag skulle handla på nätet och valde, som jag brukar, " få först, betala sen" d.v.s betalning mot faktura med betalningsvillkor 30 dagar så godkändes inte detta betalningalternativ. Kan det ha något att göra med Klarnas aktuella problem?

En del menar att den s.k. insättningsgarantin är ett luftslott så nog klokt att läsa på villkoren eller helt enkelt bara flytta på pengarna om du har ett rörligt spsrkonto.

För du tycker att det har gått så bra historiskt och mina spekulationer i enskilda investeringar på sistone gått så bra? :joy:

Nej, jag är nyförälskad i mina indexfonder. Det är 100 % investeringsstopp på allt som inte heter LYSA, Avanza Global, Länsförsäkringar Global eller PLUS Allabolag Sverige.

19 gillningar

Känns som att du är lite av en periodare? :joy:

1 gillning

Mer troligt att du enligt dem har för mycket utestående skuld eller att beloppet på det köpet är större än ditt av dem beräknade köputrymme

Verkar mest rimligt förstås men då har de ändrat dessa/mina villkor de senaste veckorna och min ekonomiska situation är inte sämre nu än tidigare. Kontaktade Klarna men fick ingen rimlig förklaring vilket väl kanske i och för sig också är ett svar.

Hoppas bara att din revisor @carolinebolmeson har 100% koll på dina transaktioner :thinking::shushing_face: !
Eller hur @janbolmeson ? Det är aldrig fel dra lite i öronen :joy: . Det brukar hjälpa i mitt fall :nerd_face:

Här är en krönika som pekar på samma sak, att meddela folk en tråkig nyhet och sedan lämna dem i sticket.

Krönika på Chef.se av Siri Wikander

“Redan här sätter jag som HR i halsen. Efter att ha fått ett tufft meddelande ska medarbetarna isolera sig i hemmet?! Mest naturligt vore väl att samla alla på kontoret, slå på alla möjligheter till live-streaming och göra sig tillgänglig som chef och svara på frågor.”

”Otroligt vårdslöst och okänsligt att behandla människor på det här viset.”

8 gillningar

Fler företag som varslar

Göteborgsbolaget varslar halva personalstyrkan

https://www.gp.se/ekonomi/göteborgsbolaget-varslar-halva-personalstyrkan-1.74481038

Ytterligare ett…

1 gillning

Från di.se

Unionen kräver skadestånd från Klarna: ”Allvarligt” Unionen väljer att kräva skadestånd från Klarna efter betaljättens massuppsägningar.
Fackförbundet anser att bolaget brutit mot medbestämmandelagen.
”Jag bedömer att det kan handla om betydande belopp”, säger Martin Wästfelt, förhandlingschef på Unionen

1 gillning

Klarnas värdering minskad med 67%

https://twitter.com/buccocapital/status/1537841935750144000/photo/1

Hej igen! Har nu tre obetalda fakturor hos Klarna denna månad och ändå var det inte några problem att handla på faktura hos dem en fjärde gång. Konstigt tycker jag, min kreditvärdighet har ju inte förändrats under tiden.

Vet inte hur Klarna mår i dagsläget, men de höjer räntan på mitt sparkonto nu i slutet på juli. Liten förbättring för mina buffertpengar. :blush:

4 gillningar

SBAB och Svea har/ska också höja till 1.0%.

1 gillning

Klarnas värdering minskad ytterligare

1 gillning

Såg det. Kommer ändå flytta över det till SBAB, tycker Klarna som företag känns allt mer unket.

1 gillning