Länsförsäkringar bank. Ris och ros

Tack för omtanken. Jag har läst de där listorna flera gånger och;

1. Japp
  2. Inte sparande, men japp
  3. Japp, för jag tänker använda mitt kreditkort någon gång ibland just därför.

:+1:

1 gillning

Bra att ni tog upp det här. Jag är också guldkund och får en rejäl rabatt av… 339 kr/år (hemförsäkring för en etta) :trophy: :money_mouth_face:

För att få den ska jag

1. skicka pengar till LF och månadsspara varje månad, och
  2. betala 300 kr (12 * 25 kr) i kortavgifter

Kanske inte värt mödan för 39 kr/år. :joy:

Det var då den jag lyckades få bort.

(Sedan tjänar jag närmare 2000 om året på försäkringen iofs.)

Tyvärr har ju Länsförsäkringar sällan bra pris på försäkringarna så det spelar mindre roll att man får lite rabatt.

2 gillningar

Jasså?

Jag har svårt att hitta någon billigare försäkring för mitt.

1 gillning

Jag har haft mycket med Länsförsäkringar bank att göra under en tid då jag skötte dödsbo genom dem.

Var väldigt enkelt att besöka dem i Malmö. Litet kontor, aldrig kö och trevlig personal.

Har själv LF bank och ja de frågar och kräver underlag vid större överföringar men det krävdes inte någon formalia utan foto med mobilen på underlag och meddelande i appen räckte.

2 gillningar

Det beror ju på boendet, platsen etc.

Tjänar eller sparar? :slight_smile:

1 gillning

Sparar. Tjänar gör jag på återbäringen. :sweat_smile::+1:

1 gillning

Samma här. Detta var droppen. Har inlett flytt av tjänstepensioner och kommer flytta bolånen när de är på plats.

Jag är också kund hos LF. Dum fråga kanske, men jag har inte haft koll på brytpunkten för min 3-månadersränta. Nu står det att aktuell ränta är bunden t.om 31/12 så då tolkar jag det som att den “förnyades” 1/10 och alltså borde jag också vara en av dem som är förbannade och kontaktar banken i det här fallet, va?

…Eller betyder det att min ränta förnyades 30/9, för i så fall har jag inget case :upside_down_face:

Tror fan de har lurar i mig att man måste ha bolån där för att vara guldkund

Du borde vara en av de som är förbannade

Du behöver inte ha bolån för att vara guldkund.

1 gillning

Du har helt rätt. Om räntan är bunden t.om 31/12 så förnyades din ränta 1/10.

Nästa gång förnyas den 1/1 och du har då räntan fram till sista mars för förnyelse igen 1/4, 1/7 och sedan 1/10 igen.

1 gillning

Varje år får jag brev av SBAB vilka dagar räntan ändras på. Gör inte alla banker det?

Så himla tråkigt att de beter sig så här. Jag är avundsjuk på er som kan ha Skandia, SBAB, Ica Banken eller liknande :roll_eyes: vilken dröm att inte behöva bekymra sig…

Vi bor på en lantbruksenhet vilket krånglar till det för nischbankerna ger inte ut lån till oss.

Precis! Jag är i samma sits.

1 gillning

Är det många LF kunder här som lyckats förhandla bort kortavgiften på 25kr/mån? Jag stör mig på den varje månad när man redan är guldkund och har flyttat sparande, tjänstepension, tecknat försäkringar osv…så kan de inte bjussa och ta bort den…inga stora summor per år, men ändå liksom…

Det gick iaf, från att jag tidigare fått nej. Men jag fixade det häromdagen så det kan ju finnas utrymme för strul ändå. :joy:

(LF Skåne f ö)