Speciellt när den blå färgen ju bara är för att gaserna i atmosfären råkar sprida de blå våglängderna i solljuset mer effektivt.
Så är det egentligen solljuset, atmosfären eller himlen som är blå (på dagen)
Bortom jordens atmosfär är den svart, precis som på natten … ja eller grön:ish då vid norrsken. Så nog är perspektiv viktigt alltid 
Omsatt till livet på RT så skulle nog den största vinsten i debattklimat vara att skifta perspektiv och inte tro att man vet så mycket om andra, vad som är bäst för andra, utan snarare att använda mer av empati för att försöka förstå lite mer om varandra.
I slutändan övertygar man ändå ingen om något utan att har förstått en persons bevekelsegrunder bättre. Kräver mer av EQ än IQ.
Väldigt ofta tycker jag att vi missar (allmänt sett på RT) perspektivet att:
Det är viktigare att hålla sig investerad än exakt hur man gör det.
T.o.m. Rational Reminders och Ben Felix tar ju upp detta då och då
Även om man investerar i aktiva fonder, komplexa fondportföljer med en massa överlapp eller glapp, eller för den delen blandar in en del enskilda aktier, utdelande eller ej, eller råvaror, guld etc i sina portföljer … så är ju det ändå bättre än att pengarna ruttnar på sparkonto.
Vi glömmer tyvärr ofta bort det i den hårda debatten att rigoröst följa marknadsviktst index.
Det är ju trots allt bättre att göra rätt sak på, ett enligt forskningen då, lite fel sätt så länge det håller en investerad. IMO 
@janbolmeson kanske det skulle kunna vara ett tema för ett avsnitt? Hur mycket fel (enligt forskningen) kan man få göra för att det ändå net-net ska vara positivt så längre felet håller en investerad 
Idag hade jag egentligen tänkt ta upp några konkreta utdelare som jag köpt och tycker är intressanta men så blev det istället denna smått filosofiska ranten