Det fungerar fortfarande inte😐. Det vore tråkigt om jag måste beställa ett nytt för 150kr.
Kan någon vänlig själ på Lunar ge ett svar i tråden?
Det fungerar fortfarande inte😐. Det vore tråkigt om jag måste beställa ett nytt för 150kr.
Kan någon vänlig själ på Lunar ge ett svar i tråden?
Har du inte kontaktat supporten i appen? De brukar svara snabbt.
Jag kör enbart Lunar för mitt månadssparande (40-50.000kr i månaden) och nuvarande summa ger mig ca 2300kr i månaden efter skatt.
Dvs ca 27.600kr om året, garanterat.
Snabb och smidig app med trevlig UI. Minimalt med krångel.
Slår alla investeringar jag gjort på börsen hittills (gick in sommaren 2021 och allt har varit blodrött på Avanza sen dess) och är helt klart nöjd än så länge.
Har också Lunar… Trevlig och bra app.
Men det finns inga garantier inte ens på räntekonto om man nu inte binder pengarna vilket Lunar ej erbjuder.
Kan både gå upp och ner under kommande år.
Fair enough, semantisk nyans - ”garanterat” under rådande premisser iallafall.
Det finns väl egentligen inga garantier i något, så banken kan gå under och då är det bara upp till bankgarantin som gäller.
Men det blir lite väl hypotetiskt. 3,75% ränta och 27.000kr + om året garanterat varje månad, tills/om/eventuellt dealen ändras, är betydligt bättre än vad börsen genererat för mig iaf
Nu verkar Lunar ha en insättningsgräns på 5500 kronor per dag, rätt tråkigt när man för över mer varje månad, nu måste man vänta 24 timmar för att föra över igen, kan man ändra detta på nåt sätt och varför är det såhär? Blir byte om det är en gräns man inte kan ändra.
Fattar inte. Hur kan de ha en sådan gräns?
Vad är syftet? Helt sjukt.
Fick svar av Lunar, verkar som att vill man göra större överföringar nu så är det banköverföring som gäller. Detta är riktigt synd, älskade verkligen att jag varje månad kunde swisha över så mycket jag hade lust att spara då detta skiljer sig något varje månad för mig.
Dom påstår att det har med säkerhet att göra men det tror jag inte riktigt på, varför klarar andra tjänster av att ta emot större summor med swish i så fall?
Ska utvärdera om jag ska vara kvar, dom ligger trots allt efter igen på räntorna, t.o.m SBAB har samma sparränta numera.
Ok då det gäller inte banköverföring?
Nej precis banköverföring verkar ha andra gränser. Gränserna gäller endast kortbetalning och swish, dvs det som jag tyckte var najs.
Gäller det här även interna överföringar mellan olika Lunar-konton? Blir ju väldigt problematiskt i så fall om man ska göra ett större inköp och står där i kassan, vill helst inte ha mer än några tusen på kort-kontot.
Swish är smidigare, men så himla bökigt är det ju inte med banköverföring när du lagt in uppgifterna första gången?
Nämen surprise, surprise! Nu när jag idag skulle ta ut pengar från mitt Lunar-konto så funkade det inte så att jag behöver kontakta Lunar-teamet och se vad felet är. Alltid är det något med denna gräsliga bank, nu ska i alla fall alla pengarna bort därifrån.
Aldrig haft så mycket krångel hit och dit med någon bank förr. Låt mig bara ta ut mina pengar!
Nu verkar Lunar ha höjt insättningsgränsen till 10k per dag, inte mycket men bättre än 5k i alla fall
Vi använder Lunar som gemensamt matkonto och allt har funkat bra hittills. Inget strul.
Det kanske rör sig om för små summor men har inte behövt skicka in något underlag som lönespec osv.
Hur mycket pengar skulle du ta ut, och hur ofta sätter du in och tar ut pengar?
Jag har inte haft något problem med Lunar än, men har heller inte tagit ut mer än några tusen åt gången.
Ganska mycket jag skulle ta ut, men det var inte länge sedan jag tog ut än mer än så. Hos Lunar kan man inte ens ta ut mer än 200 000 kr per dag. Det är en annan grej som inte håller.
Det är dock rätt vanligt. Marginalen har 150K per dygn.
Känner inte alls igen problemen du beskriver. Har haft konto hos Lunar länge och funkar jättesmidigt.
Jag känner verkligen igen problemen du beskriver.
Det kan vara så att detta bara drabbar de med högt sparande på Lunar som försöker ta ut större summor (50k+)?