Eftersom du skriver att beloppsbegränsningar vid uttag inte varit något ni fått mycket feedback på hittills kan jag bara säga att det, i kombination med otydlig (samt engelsk) info om belopp hit och dit, utlandsbetalning osv gör att jag väljer bort kunar. Den lilla extra räntan är inte värt stöket.
De pengar som jag har kontant på bank vill jag kunna ha tillgång till mer eller mindre direkt, t.ex. för att köpa något på börsen. Då är en vecka lång tid. Du hänvisar till kundtjänst för att ta ut pengar smidigt utan att skriva att man faktiskt kan ta ut större summor pengar på en gång på detta sätt. Det i kombination med att ni inte har en telefonkundtjänst gör igen att det är ett för omständigt och krångligt system för mig.
Som sagt, bara feedback från min synvinkel eftersom du skrev att feedback angående belopp inte är så vanlig.
Den krets som jag tillhör väljer antagligen bort er utan att ge er feedback.
La lite uttag igår (söndag) kväll. Märkte att om uttagen var 49999kr eller lägre slapp man svara på frågor om anledningen till uttagen så jag gjorde 3st 49999 kronors uttag till två Swedbank-konton och ett 49999kr uttag till Skandiabanken. Kikade idag vid middagstid och då fanns pengarna på Swedbank och Skandiabanken så det gick ju faktiskt fort om än lite segt att behöva göra flera småuttag.
Bra info där. Dock höll du dig alltså under 200000kr i totalt uttag så gissar att flera “små” uttag inte hjälper sålänge totalgränsen/dag ligger på 200k? Det går antagligen inte att kringå ändå menar jag.
Men, om er kundtjänst, i Sverige, (med det väl gömda telefonnumret) skall kontaktas via ert kontaktformulär, som enligt egen utsago inte är en chatt, för att göra en “större” överföring, så hinner det ju ändå gå flera dagar innan den förfrågan om uttag/överföring är hanterad/färdigdiskuterad av/med er, eller hur? Och, vad blir svaret? Blir det “tyvärr kan vi inte godkänna en överföring/uttag på belopp högre än 200000kr på en dag” eller blir svaret “självklart löser vi ditt uttag på 1miljon,inga problem, du har pengarna imorgon”?
Vad är det för uttagsbegränsningsregler ni omfattas av som varken exempelvis Bluestep, Aros, Sevenday, Komplett eller ngn annan bank jag träffat på omfattas av?
Om jag ansluter ett eget uttagskonto i annan bank till er så bör jag väl kunna ta ut rubbet ifrån Lunarkontot till MITT EGET konto i annan, svensk, bank på en och samma gång eller? Och isf utan att först diskutera det, via mejl, med er kundtjänst i flera dagar…
Kanske du kan sprida lite ljus över dessa frågeställningar så jag, och troligen flera med mig, blir lite upplysta. I appen finns inget telefonnummer till varken er danska eller svenska kundtjänst, varför?
Sorry om jag bumpar en gammal tråd. Har tröttnat på att Klarna ständigt sänker sparräntan så jag kollar mig omkring.
Har testat att Swisha och att använda bankkortet för att föra över till Lunar och det gick snabbt.
Har en del pengar som jag vill ha in på Lunar, men jag vet att Swish brukar tjorva. Vet någon vilken summa som är max att föra över med bankkort? (Hittar inte i FAQ:en) Tänker inte använda mig av överföring till det danska kontot då min bank tar ut 50 kronor varje gång.
Tacksam för svar !
Ps. För övrigt rekommenderar jag samtliga att skaffa BankID på mobilen. Det är en gudagåva, förstår inte hur man gjorde tidigare.
Det borde väl i så fall begränsas av ditt bankkort, om alls? Pröva, vetja!
skulle tro du ställer in maxtak på Swish-överföringar via din bank som din Swish är kopplad till.
Ja, det vet jag och det krånglar alltid. Det jag var nyfiken på var överföringar med bankkort, mycket pga just Swishen.
Max på bankkortet styrs också av avtal mellan dig och din bank.
Precis satt in en större del av bufferten på Lunar bank.
Detta med anledning utav 1,05% i ränta och månatlig utbetalning, vilket genererar en lite högre ränta på ränta effekt. Om än väldigt marginellt.
Dock tycker jag det känns lite lömskt. Jämfört med alla andra liknande alternativ så finns bara räntan att hitta dolt på deras hemsida. De flesta liknande banker skyltar överallt med sin ränta. Inne i appen, som är det enda sättet att hantera sina pengar, finns ingen information om räntan. Påvisas ränteändringar i förväg? Hur kommuniceras de ut?
I övrigt riktigt smidiga banköverföringar. Både med swish och för att hämta hem via banköverföring.
Klippte kortet då jag såg de tar växlingsavgifter utomlands vilket de ljög innan om att de inte gör.
Kör med Klarna och Rocker istället.
Deras sparkonto är det säkert inget fel på dock.
Det vore ju intressant att veta i vilket land du var i och i vilken valuta du försökte med. Det är ju rätt många 0:or i prislistan.
https://static-assets.prod.lunarway.com/se/docs/pricelist-private/
https://financer.com/sv/foretag/lunar-way/kort/
Valutapåslaget är 1% för gratiskortet och 19 kr i uttagsavgift.
Det kanske är bättre att kolla på deras egna prislista, och inte en extern där någon annan skriver ihop sin egen prislista åt ett annat företag?
Jag kan direkt se felaktigheter i den prislistan du länkade till. Det står att sparräntan är 1%, men den är 1.05%. Det står även att räntan gäller “upp till 100 000 kr” vilket inte stämmer, det är upp till 1 050 000.
Vet inte vilket som stämmer, men skit samma. Finns bättre debitkort än Lunar iaf.
Är det inte fotnot 12 som kickade in då? Står ju uttryckligen att banken som äger maskinen kan ta ut en avgift för uttaget.
Det kan det absolut vara, men att då skylla det på kortet och/eller Lunar är ju då inte helt rätt.
Öppnade ett Lunar-konto för 1,05% ränta MEN ångrar mig nu och kommer inte använda pga allt strul runt större uttag och enbart swish/kort/int. insättning.
Hoppas på att köpa hus inom närtid och vill då inte att överföringarna ska strula.
Nu nöjer jag mig med övriga som jag vet funkar som SVEA 0,95, Northmill 0,93% Nordiska 0,90%. Räknat på insättningsgarantins max 1 milj så blir räntan efter skatt på SVEA 6650kr och på Lunar 7350kr. Dvs max 700 kr på ett år i förlust.
Nu när börsen sväng upp och ner 3-4 % om dagarna blir det lite fånigt att maxa sparräntan och på köpet få strul.
Är det värt att skaffa Premium? Känns lite väl att betala 1800 per år för ett metallkort och en reseförsäkring. Eller har jag missat någon extra fördel som inte står med?
Känns som bisarra pengar att lägga på ett debetkort.
Då är det nog klokare att satsa på ett kreditkort med ett attraktivt bonusprogram eller cashback.