Koden OverpricedTankedDump kan användas vid registrering för 3 månader premium (efter villkor)
Funkar inte för mig som blev medlem i oktober. En är snart Premium. De höll hårt i kepsarna som bara delades ut när man nåt Premium eller högre.
Det kan nog vara så att det krävs minst 1msek kapital och att det inte räcker att man nått upp till Premium på något annat vis.
Jag har fått lite olika mail där de har formulerat sig annorlunda.
Först skrev de att man skulle ha 1msek och i senare mail att det behövs premium eller platinum, vilket normalt sett kräver +1msek kapital men det kanske finns andra sätt att nå premium.
Hur gör man en isberg order på Montrose?
Ser ut som att man ändrar från standard till isberg i köprutan:
Tack för det men jag se inget på mina aktier när jag provar att göra det. Fungerar det bara för vissa aktier?
Brukar inte köpa aktier, men fick valet när jag testade att knappa in Volvo Car B och Ericsson B. Slår jag in Volkswagen AG finns inte knappen. Den ser dock ut att ligga på tyska börsen. Ser ingen knapp på Microsoft heller (USA).
Fick svar att det gäller bara Sverige /Finland/ DK
Korslänkar till denna fråga här också: Jakten på den "ultimata" allvädersportföljen - Nr 3818 av Jacob_Skj
Finns AQRs UCITS fonder på Montrose eller har någon här som är kund bett dem ta in dessa?
Ser inte ut som det: Montrose fonder
Tack för listan ändå, @thomasa88 . Då behöver jag inte öppna konto där ännu i alla fall ![]()
Jag tänker inte be om det men skulle du skapa ett konto och be om det är det väl inte helt osannolikt att de fixar det. De verkar ju göra det med lite allt möjligt som folk efterfrågar.
Det kanske jag gör. Tack för tipset i alla fall.
Skickade frågan till dem nu i alla fall. Vill veta innan jag öppnar konto där ifall de kan ta in dessa. Annars kan jag lika gärna köpa dem från mitt existerande IBKR ISK där de finns.
Skicka ISIN på AQR fonder så kan jag skicka ett meddelande till dem.
Jag såg i fredags att DEGC och DEGT inte heller fanns så jag skickade ett meddelande till dem om det.
Mailade redan ISIN till deras support. Lite nyfiken på eventuellt svar. Dessa fonder har vanligtvis 10.000 EUR/USD/GBP som initial investering så det är inte säkert att Montrose nappar på detta, även om det skulle vara en bra grej om de hade dem ![]()
OK. Det blev ett nej:
“Jag har pratat med min kollega som är ansvarig för fonder, det är inte aktuellt med dessa fonder i dagsläget. Detta till följd av att vi måste prioritera efter efterfrågan!”
Så inga AQR fonder via Montrose heller.
Vem har fått redan möjlighet (i menyn) för månadssparandet? Jag har fått det och skrev till en kompis, och han hade inte det ![]()
Var mest förvånad att jag sen inte hittade någon “annonsering” på Twitter eller dylikt
Jag såg att jag har det alternativet nu också.
Ja, men än så länge bara insättning av pengar och inga schemalagda fondköp.