Nu är det inte roligt 😢 | Hur gör ni när det fonder och aktier går ner månad efter månad?

Vanguard har en All-World ETF som även delar ut 1-2%. Tycker den verkar vara utmärkt grund.

1 gillning

Håller med. Jag har köpt dippen i över ett år i Kina och Alibaba.

Vore fint om man kunde få lite mer rabatt på VGWL. Tycker inte att den dippat tillräckligt. Så det bör bli ännu roligare några månader från nu.

Exakt såhär känner jag med, jag är egentligen mycket mer intresserad av FI delen och inte alls intresserad av RE delen i nuläget.
Men, om det är något jag lärt mig av att bli äldre, är att jag för 10 år sedan är en helt annan person än jag nu. Intressen ändras etc. Så även om jag älskar mitt jobb för tillfället, kommer jag göra det om 10 år?

Men, på samma sätt måste man balansera det så man har tillräckligt med pengar över nu till att göra sakerna man gillar nu. För sen kanske det inte alls är det man gillar.

4 gillningar

Hur har din portfölj reagerat under den senaste perioden av nedgång?

Jag får väl vänta med att köpa den där Porschen jag var sugen på kanske, men annars är det väl inte så mycket att göra. Bara sitta still och köpa på sig lite mer tänker jag. Jag äger ju fortfarande lika stora andelar av företagen och dessa tror jag ju kommer fortsätta tjäna pengar i framtiden också.

fyfan

12 gillningar

Usch, sätt ett decimaltecken innan trean och jag tycker ändå det känns jobbigt :stuck_out_tongue:

1 gillning

Historiskt talat är det ungefär 15% risk att aktiemarknaden underpresterar räntepapper över 10 år.

Ja, det är mycket röda siffror. Det här är min Avanza-depå, som tur har jag en Nordnet och Lysa-depå också så jag slipper summera dem. :joy:

image

2 gillningar

Bra argument för att ha komplicerad ekonomi med många olika konton, aktörer & strategier: svårare att summera ihop hur dåligt det går :joy:

8 gillningar

Exakt, om man inte ser det så finns det inte.

6 gillningar

Sitter still i båten Historisk har börsen alltid återhämtat sig. Har tidigare försökt jobba med timing på börsen och det har kostat mig mer då det är svårare att veta när man skall kliva på igen.

Börsen återhämtar sig förmodligen men frågan är när? Alla har inte tid att vänta hur länge som helst.

Jag försöker anpassa mig till omständigheterna genom att öka och minska min exponering. Man kan kalla det vad man vill. Jag känner inte direkt att jag tajmar börsen, bara anpassar mig. Och det har tjänat mig väl.

Varsågod! :scream:

3 gillningar

Va!? Har du summerat alla mina innehav till 0? Eller är det dagsaktuellt värde på Storskogen-innehavet? :joy::joy:

10 gillningar

Jag kör på med min vanliga strategi när det svajar på börsen…
image

6 gillningar

…och tar på din LG-tröja? :wink:

1 gillning

Inveztor - se hur illa det verkligen går! :sweat_smile:

6 gillningar

Slakten fortsätter :see_no_evil::speak_no_evil::hear_no_evil:

1 gillning

19% batteri kvar?
PANIK!!!

6 gillningar

Dags att kolla på sådanhär klipp tror jag!

4 gillningar