Vanguard har en All-World ETF som Àven delar ut 1-2%. Tycker den verkar vara utmÀrkt grund.
HÄller med. Jag har köpt dippen i över ett Är i Kina och Alibaba.
Vore fint om man kunde fÄ lite mer rabatt pÄ VGWL. Tycker inte att den dippat tillrÀckligt. SÄ det bör bli Ànnu roligare nÄgra mÄnader frÄn nu.
Exakt sÄhÀr kÀnner jag med, jag Àr egentligen mycket mer intresserad av FI delen och inte alls intresserad av RE delen i nulÀget.
Men, om det Àr nÄgot jag lÀrt mig av att bli Àldre, Àr att jag för 10 Är sedan Àr en helt annan person Àn jag nu. Intressen Àndras etc. SÄ Àven om jag Àlskar mitt jobb för tillfÀllet, kommer jag göra det om 10 Är?
Men, pÄ samma sÀtt mÄste man balansera det sÄ man har tillrÀckligt med pengar över nu till att göra sakerna man gillar nu. För sen kanske det inte alls Àr det man gillar.
Hur har din portfölj reagerat under den senaste perioden av nedgÄng?
Jag fÄr vÀl vÀnta med att köpa den dÀr Porschen jag var sugen pÄ kanske, men annars Àr det vÀl inte sÄ mycket att göra. Bara sitta still och köpa pÄ sig lite mer tÀnker jag. Jag Àger ju fortfarande lika stora andelar av företagen och dessa tror jag ju kommer fortsÀtta tjÀna pengar i framtiden ocksÄ.

Usch, sÀtt ett decimaltecken innan trean och jag tycker ÀndÄ det kÀnns jobbigt 
Historiskt talat Àr det ungefÀr 15% risk att aktiemarknaden underpresterar rÀntepapper över 10 Är.
Ja, det Àr mycket röda siffror. Det hÀr Àr min Avanza-depÄ, som tur har jag en Nordnet och Lysa-depÄ ocksÄ sÄ jag slipper summera dem. ![]()

Bra argument för att ha komplicerad ekonomi med mÄnga olika konton, aktörer & strategier: svÄrare att summera ihop hur dÄligt det gÄr 
Exakt, om man inte ser det sÄ finns det inte.
Sitter still i bÄten Historisk har börsen alltid ÄterhÀmtat sig. Har tidigare försökt jobba med timing pÄ börsen och det har kostat mig mer dÄ det Àr svÄrare att veta nÀr man skall kliva pÄ igen.
Börsen ÄterhÀmtar sig förmodligen men frÄgan Àr nÀr? Alla har inte tid att vÀnta hur lÀnge som helst.
Jag försöker anpassa mig till omstÀndigheterna genom att öka och minska min exponering. Man kan kalla det vad man vill. Jag kÀnner inte direkt att jag tajmar börsen, bara anpassar mig. Och det har tjÀnat mig vÀl.
Va!? Har du summerat alla mina innehav till 0? Eller Àr det dagsaktuellt vÀrde pÄ Storskogen-innehavet? ![]()
![]()
Jag kör pĂ„ med min vanliga strategi nĂ€r det svajar pĂ„ börsenâŠ

âŠoch tar pĂ„ din LG-tröja? 
Inveztor - se hur illa det verkligen gÄr! ![]()
19% batteri kvar?
PANIK!!!