Saker att komma ihåg när börsen skakar

Tror det är viktigt att få ut snurran nu. Många som kan behöva lite pepp och råd i dagarna.

11 gillningar

Jo, om vi byter plats på de två nästkommande då.

Akelius har rätt att i korta och kärnfulla meddelanden är det bra. Men jag tror Jan är ute efter att lägga tyngd på motsatsen i bilden före. Så, det är ju en smaksak.

2 gillningar

Jan äger ju rättigheterna till alla Balthazar-bilder, så de borde användas mer. :heart:

1 gillning

Man ska aldrig ångra en investering, det räcker att man tar lärdom.

2 gillningar

Fantastiskt. Och framför allt en mycket behövlig motbild till Aftonbladet/Expressen/Di:s “så gör du när börsen svänger”-tema. Tack

3 gillningar

Jag är baksäteschaufför nu, men det var ju syftet med tråden. Många rubriker går att korta ner från 6-11 ord till 2-4. Såhär:

När börsen skakar
Läskigt med nedgångar
Nedgångar är vanligt
Marknaden är oförutsägbar
Välj rätt risk
Kostar sparandet dig nattsömn?
Vart riktar du uppmärksamhet?
Skapa flexibilitet
Logga inte in
Sitt still i båten

Blir budskapet för kort så finns det gott om plats att förklara rubriken i det finstilta under den. Det är bra som det är :clap: Det jag pratar om är bara att minimera redundens.

2 gillningar

Det är superbra. Kan få bli version 3. :slightly_smiling_face::+1:

Tänker ofta på Churchills citat:

Förlåt för ett långt brev, jag hade inte tid att skriva ett kort.

21 gillningar

Annars funkar denna!

17 gillningar

Jag tycker att vi alla tar en tyst minut för @angaudlinns stackars hjärna som hann registrera allt det på dessa slides. Jag läste och tänkte: ”fint, bra - jag förstod allt!”. Sen såg jag denna kommentaren och backade långsamt ut ur tråden. :joy:

32 gillningar

Det är sådan han kommer att vara nu när han inte behöver lägga tid på jobbet.

7 gillningar

Personligen ogillar jag när punkterna utelämnas, så jag propsar bestämt att de ska vara kvar :wink:
MVH T ex Mex.

3 gillningar

Du menar:

m.v.h. t.ex. m. ex.

eller? :wink:

3 gillningar

Tom Public Service har det uppe:

Och inga dåliga råd. Kanske de läst här?

2 gillningar

Ordspråk på börsen. “Man skall inte drabbas av panik, men drabbas man skall man se till att drabbas först”

“Rederiaktier är inget för änkor och faderslösa”.

2 gillningar

Tycker det var. Personligen gillar jag tanken på att förväntad avkastning ökar då börsen faller. Tycker det gör det lättare att hålla kvar vid min strategi

3 gillningar

Tack Jan, precis vad jag behövde läsa just nu!

7 gillningar

Om man någonsin riskerar hybris så är det bara att lägga ut det bästa man någonsin tycker man gjort i en tråd … så blir det snabbt dissekerat ner på subatomär nivå :rofl::+1:

Bra bildspel. Bra kommentarer. :heart:

13 gillningar

Cunningham’s Law:

10 gillningar

Jag brukar faktiskt göra det här rätt ofta för att få fram svaret på saker och ting. Köra en halmgubbe på hur jag inte tror att det ligger till för att röra upp känslor och försöka dra ut rätt svar :sweat_smile:

Idag lärde jag mig att det var en lag.

5 gillningar