Jättebra tips att sluta logga in. Vi är ett gäng i forumet som försöker att pilla så lite som möjligt:
Jag bestämde mig för att inte ens logga in på Avanza något mer i år. Inte på grund av den här nedgången, utan det beslutet togs faktiskt en vecka tidigare. Men bra timing
Det gör ju ingen skillnad på lång sikt ifall jag loggar in. Det är bara onödigt. Jag behöver inte “stötta mina fonder”. Det går som det går även om jag inte tittar. Och jag vill inte att mitt mående ska vara kopplat till börsen.
Har man en tydlig och långsiktig plan och automatiskt investerande, så behöver man ju inte peppa sina andelar.
Jag loggar in 2-3 gånger per månad för köp och för att fylla i mitt excelark. Finns roligare saker att titta på än siffror på en skärm som troligen först behöver uppmärksamhet om 15 år. När jag behöver börja vikta om inför pension.
Jag sparar så mycket som känns rimligt, så behöver bara justera det årligen. Tänk, så lite uppmärksamhet och pill som behövs om man gör det ”slacker-style”, som troligen ger bra resultat över tid.
Det bästa är att vara inloggad hela tiden, behöver man inte logga in så mycket.
Helst ska man sitta och se fallet i realtid, kan verkligen rekommenderas.
Om man sover så ska man ha mobilnotifikationer på för varje minus 10 procent som sker så att man kan vakna upp och njuta av nergången.